دولت آمریکا در نظر دارد کمک بیش از ۲۰ میلیون دلاری به بیمارستان های قدس که قبلا از سوی کنگره به تصویب رسیده بود، را قطع کند.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، اقدام جدید آمریکا ادامه فعالیت برخی بیمارستان های شهر قدس اشغالی را که از بحران مالی رنج می برند، با خطر مواجه خواهد کرد.

هاآرتص اشاره کرد که به رغم مخالفت برخی گروه ها و سازمان های مسیحی که از بیمارستان های دایر در بخش اشغال شده قدس از سال ۱۹۶۷ حمایت می کنند، دولت آمریکا چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است.

از جمله این بیمارستان ها می توان از بیمارستان "اوگستا ویکتوریا در کنار جبل المشارف و بیمارستان سنت جورج، یکی از تخصصی ترین بیمارستان های ویژه بیماری های چشم نام برد.

روزنامه مذکور به نقل از یک منبع در وزارت خارجه آمریکا آورده است که واشنگتن قصد دارد مبلغ اختصاصی برای این بیمارستان ها را در بخش های دیگری از خاورمیانه صرف کند.

این اقدام چند روز پس از توقف کامل کمک های آمریکا به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی "آنروا" صورت می گیرد.

دولت آمریکا طی یک سال اخیر تصمیمات زیادی برای نابودی مسئله فلسطین اتخاذ کرده است که مهمترین آن ها به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به این شهر و پس از آن نیز قطع هرگونه کمک به آوارگان فلسطینی بود.

دونالد ترامپ اخیرا اعلام کرد که اگر تشکیلات خودگردان فلسطین با طرح صلح او موسوم به معامله قرن موافقت نکند، هرگونه کمک مالی به فلسطینیان را قطع خواهد کرد.

دولت آمریکا ۲۵ آگوست گذشته هم ۲۰۰ میلیون دلار از کمک های مالی اختصاصی به تشکیلات خودگردان را قطع کرد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.