رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری جاعلان اسناد و مدارک در غرب تهران خبر داد.

جاعلان اسناد و مدارک دستگیر شدند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سرهنگ کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ اظهار کرد: عوامل عملیاتی کلانتری 154 چیتگر متوجه حضور افرادی در حوالی مرکز شماره گذاری خودرو در غرب تهران شدند که اقدام به جعل اسناد و مدارک اقامتی شهر تهران می‌کنند.

وی افزود: اگر کسی که اهل شهری دیگر باشد و بخواهد در تهران خودرویش را شماره گذاری کند، باید برای انجام این کار مبایعه نامه، قولنامه منزل، دفترچه تامین اجتماعی یا قبوض آب، برق و غیره را داشته باشد تا این مدارک نشان دهد که وی ساکن تهران است.

سرهنگ ظهیری گفت: عوامل عملیاتی کلانتری 154 چیتگر که مدت 2 ماه بر فعالیت های این افراد نظارت داشتند و آن‌ها را رصد می‌کردند، در یک عملیات توانستند یک باند 12 نفره را شناسایی و تمامی اعضای آن را دستگیر کنند، که 10 نفر از دستگیرشدگان دلال و 2 نفر آن‌ها از نفرات اصلی این باند بودند که مدارک را جعل می‌کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه این دلالان افرادی که از شهرستان‌ها به تهران آمده بودند و بابت شماره گذاری خودروهایشان مشکل داشتند را شناسایی می کردند، گفت: دلالان به افرادی که دچار مشکل در این زمینه بودند با گفتن جمله «پول می‌گیریم و پلاک صادر می‌کنیم» مشخصاتشان را از طریق تلگرام دریافت می‌کردند و برای دو نفر اصلی باند که یک نفر در مرکز کامپیوتر و دیگری در خانه مراحل جعل اسناد را انجام می‌دادند، ارسال می‌کردند و بابت صدور مبایعه‌نامه‌های جعلی مبالغی از 300 تا 400 هزار تومان و برای صدور دفترچه تامین اجتماعی جعلی نیز مبلغ 500 هزار تومان را از این افراد دریافت می‌کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در ادامه درباره بازرسی از مخفیگاه باند شناسایی شده و وسایل مکشوفه از اعضای باند گفت: 250 هولوگرام مشاوران املاک، 600 سر برگ اجاره نامه خام، دو دستگاه پرینتر رنگی، یک لپ تاپ و مقادیری اوراق دفترچه تامین اجتماعی کشف و ضبط شد.

سرهنگ ظهیری در پایان گفت: جاعلان در پایان مبایعه نامه ها اقدام به نوشتن شماره تماس خود می‌کردند تا برای آن که اگر شخصی از اداره شماره گذاری جهت بررسی صحت و درستی مدارک با آن‌ها تماس گرفت با بررسی کردن لیست اسنادی که جعل کرده بودند به افراد توضیح دهند و بگویند که این مبایعه نامه توسط ما تنظیم شده است و اعتبار قانونی دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.