استاندار تهران در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران گفت: اگر حداقل ۵ هزار دستگاه اتوبوس جدید امسال در تهران جایگزین و به کار گرفته نشود تغییری در آلودگی هوای تهران نسبت به سال گذشته مشاهده نمی کنیم.

برای کاهش آلودگی هوای تهران، به ۵ هزار دستگاه اتوبوس جدید نیاز داریم

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران امروز شنبه ۱۷ شهریورماه به ریاست محمدحسین مقیمی استاندار تهران و با حضور کلانتری مدیرکل محیط زیست استان تهران، پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و اعضای کارگروه برگزار شد.

در ابتدای جلسه بررسی طرح ارائه شده در خصوص جداسازی و تخلیه آب و رسوبات از مخازن سوخت مایع در دستور کار قرار گرفت.

استاندار تهران با اشاره به طرح ارائه شده گفت: با توجه به تایید طرح از سوی دستگاه های ملی استاندارد و محیط زیست، طرح در دو جایگاه عرضه سوخت به شکل پایلوت با نظارت محیط زیست و سازمان استاندارد اجرا شود و نتیجه اجرای طرح طی یک ماه ارائه شود.

در ادامه جلسه؛ معاون سازمان اتوبوسرانی تهران نیز گزارشی از میزان اسقاط اتوبوس های دودزا از سال ۹۰ تاکنون ارائه داد،براساس این گزارش؛از سال ۹۰  تا کنون ۱۵۴۶ دستگاه اتوبوس و از سال ۹۵ ۶۹۵ مینی بوس دودزا در شهر تهران اسقاط شده است.

وی افزود: با توجه به سهم بالای آلایندگی خودروها در منطقه ۱۲ تهران ،۶۶ درصد اتوبوس های فعال در این منطقه گازسوز هستند.

پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این جلسه با اشاره به سهم تهران برای نوسازی ناوگان حمل و نقل گفت: ارز تخصیص یافته برای نوسازی ناوگان مربوط به اتوبوس های گازسوز شهری نیست و فقط شامل کشنده ها و کامیون ها است.

وی افزود: تخصیص ارز برای نوسازی کامیون های بین شهری است و شامل کامیون های درون شهری نشده است درحالیکه لازم است کامیون های درون شهری نیز شامل این طرح شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: تامین اتوبوس با ارز ثانویه حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه هر اتوبوس است و از آنجا که امکان افزایش قیمت بلیت در حمل و نقل شهری برای بازگشت سرمایه وجود ندارد نیاز است تا پرداخت یارانه دولت محقق شود و همچنین ارز اختصاصی به حمل و نقل عمومی همچون کالاهای اساسی در نظر گرفته شود.

در ادامه این جلسه ، موضوع گزارش جایگزینی خودروهای تجاری از سوی سازمان صنعت معدن و تجارت در دستور کار قرار گرفت. براساس گزارش ارائه شده؛ ۴۰ هزار و ۴۲۶ دستگاه انواع خودروهای تجاری سنگین با اعتبار یک میلیارد و ۵۱۴ میلیون یورو در کشور جایگزین  شده است .

استاندار تهران با اشاره به این گزارش گفت:عمر بسیاری از کامیون هایی که در شب های تهران رفت و آمد می کنند بیش از ۴۰ سال است و اگر حداقل ۵ هزار دستگاه اتوبوس جدید امسال در تهران جایگزین و به کار گرفته نشود تغییری در آلودگی هوای تهران نسبت به سال گذشته مشاهده نمی کنیم و سهمی برای کامیون ها،کامیونت ها و کشنده ها برای کلانشهرها باید در نظر گرفته شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.