معاون استاندار خراسان رضوی گفت: طبق اطلاعات ثبت شده توسط محیط زیست در سال جاری تاکنون مشهد ۱۷ روز هوای پاک داشته است.

مشهد در سال جاری تنها ۱۷ روز هوای پاک داشته است

به گزارش قدس انلاین ، محمد مقدوری ظهر شنبه در جلسه کارگروه آلودگی هوای خراسان رضوی اظهار کرد:هر چند ۷۰ درصد آلودگی هوای مشهد ناشی از خودروهاست ولی در عین حال مقامات استان همچنان پیگیر تامین اعتبار برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی هستند.

وی افزود: برنامه های دستگاههای اجرایی برای تحقق هدف کاهش ۵۰ درصدی آلودگی هوای شهر مشهد در نیمه دوم سال ۹۷ ظرف دو هفته آینده باید نهایی شود.

معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: بر این اساس باید هرچه سریعتر برنامه های دستگاه های اجرایی ارائه شود تا نسبت به ارزیابی آنها و نحوه و کم و کیف اجرای این برنامه ها اقدام شود.

مقدوری گفت:با توجه به گزارش محیط زیست خراسان رضوی از ۱۶۹ روز گذشته از سال  شاخص متوسط آلودگی هوای مشهد حاکی از آن است که این شهر تا کنون ۱۷ روز هوای ناسالم و سه روز خیلی ناسالم که ناشی از گردوغبار بوده را پشت سر گذاشته است.همچنین ۱۷ روز هوای پاک عموما در فروردین ماه و ۱۳۲ روز نیز هوای سالم داشته است.

وی بیان کرد:تردد خودروهای فاقد معاینه فنی بعد از ریزگردها عامل اصلی آلودگی هوا در مشهد است و در این راستا  مراجع مسئول باید با برخورد مناسب از تردد وسایل نقلیه آلاینده بویژه سنگین در این شهر جلوگیری کنند.

منبع : مهر

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.