استاندار خراسان رضوی گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته از ابتدای سال ۲۰ مورد سرمایه گذاری خارجی در استان مصوب شده است.

تصویب ۲۰ مورد سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین ، علیرضا رشیدیان  ظهر شنبه در جلسه شناسایی و مبارزه با اخلالگران بازار در خراسان رضوی اظهار کرد: طی ۵ ماهه امسال در حوزه سرمایه گذاری خارجی اقدامات خوبی صورت گرفته است چنانچه ۲۰ طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۱۱۶ میلیون دلار در این مدت در استان مصوب شده است.

وی افزود:این تغییرات در حوزه صادرات و واردات هم مثبت بود و در مقایسه ارقام صادرات و واردات، تراز بازرگانی خارجی استان طی ۴ ماهه اول سال مثبت و معادل ۵۸۸ میلیون دلار است.

استاندار خراسان رضوی گفت: میزان صادرات استان در این فاصله زمانی معادل ۸۴۹ هزار تن به ارزش ۷۲۱ میلیون دلار و حجم واردات‌ معادل ۱۱۴ هزار تن به ارزش ۱۳۳ میلیون دلار بوده است.

وی خاطرنشان کرد:در سایه همت همه بخش های دولتی ، خصوصی و استفاده از ظرفیت های استان تلاش می کنیم این روند همچنان تداوم داشته باشد و به اهداف برنامه در راستای رونق معیشت و زندگی مردم استان دست پیدا کنیم.

رشیدیان تاکید کرد: باید دستگاه های مربوطه با رصد بازار نسبت به شناسایی محتکران و اخلالگران  و برخورد قاطع و بی رحمانه با آنان اقدام کنند و در این رابطه معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت ، دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، نیروی انتظامی و سایر دستگاهی ذیربط باید به صورت گسترده وارد عمل شده و اقدام موثر و قاطعی را در این رابطه و مدیریت بازار انجام دهند. 

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: هیچ موردی از کمبود کالایی در بازار وجود ندارد و تمامی اقلام به وفور موجود است ولی عده ای با فرصت طلبی و سودجویی تلاش می کنند از فضای روانی موجود با ایجاد کمبودهای مصنوعی و جمع آوری و احتکار کالاها و اخلال در بازار به نفع خود بهره برند که باید به شدت با آنان برخورد شود. 

وی افزود:اقلام مختلف کالاهای اساسی تامین شده وهیچ مشکلی در این زمینه نداریم  و عمده این کالاها برای نیاز بیش از یک سال استان ذخیره سازی شده است.در حوزه گوشت قرمز و مرغ نیز شرایط خوبی داریم و در عین ذخیره مناسب این اقلام وضعیت تولید در استان هم با سیاست های اعمال شده شرایط متعادلی دارد.

رشیدیان بیان کرد : با وجود همه مباحث اعم از تحریم ها و فشارها، تولید و فعالیت در استان خوب است و طی ۵ ماهه امسال ۲۷ هزار شغل جدید ایجاد شده است. نرخ بیکاری استان در بهار ۹۷ نسبت به بهار ۹۶ به میزان ۳.۶ درصد کاهش داشته است و در همین بازه زمانی نرخ مشارکت اقتصادی نیز ۱.۸ درصد کاهش یافته و از ۴۵.۳ به ۴۳.۵ درصد رسیده است.

وی عنوان کرد :در حالی که در بهار ۹۶ رتبه استان در کشور از نظر بالاترین نرخ بیکاری ، ششم بوده است ولی این رتبه در بهار امسال با ۱۲ پله بهبود به رتبه ۱۸  رسیده است.

منبع : مهر

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.