رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره تعیین تکلیف اموال تملیکی تا پایان سال، از برگزاری نشست فوق العاده برای جلوگیری از قاچاق سوخت خبرداد.

برگزاری نشست فوق العاده برای جلوگیری از قاچاق سوخت

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، علی مویدی امروز پس از پایان جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه امروز، اولین جلسه ای بود که با حضور نمایندگان هر سه قوه تشکیل شد که وزیر کشور به عنوان نماینده رئیس جمهور در این جلسه حضور یافت.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه در جلسه امروز عملکرد ستاد در سال جاری مرور شد، گفت: همچنین بر عدم خروج کالاهای اساسی از کشور که بعضا قاچاقچیان در برخی از مرزها مبادرت به خروج این کالاها می کنند، تاکید شد. البته آئین نامه های مربوط به این موضوع قبلا ابلاغ شده بود اما تاکید شد که متولیان آن عزم جدی برای جلوگیری از وقوع این اتفاق داشته باشند.

وی در ادامه در خصوص تعیین تکلیف اموال تملیکی گفت: با مصوبه ای که اخیرا دولت ابلاغ کرد مقرر شده تا پایان سال تمام اموال تملیکی که در انبارها نگهداری می شوند، تعیین تکلیف شوند.

مویدی افزود: در واقع این اموال یا منهدم می شوند یا در صورت تایید دستگاههای متولی در بازار داخلی به فروش می رسند؛ ضمن اینکه ممکن است برخی از این کالاها صادر شوند.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه اموالی که حکم قطعی بگیرند به هیچ وجه در انبارها نگهداری نخواهند شد، تاکید کرد: متولی این امر سازمان فروش اموال تملیکی و ۴ وزارتخانه صنعت، بهداشت، جهاد کشاورزی و نفت است.

مویدی همچنین در خصوص میزان موجودی انبارها گفت: هنوز عدد صحیحی از میزان اموال تملیکی موجود در انبارها بدست نیامده است اما آخرین عددی که در پایان سال ۹۶ توسط سازمان فروش اموال تملیکی اعلام شد بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان کالا بود.

وی در ادامه با اشاره به تعیین تکلیف خروج سوخت از کشور افزود: در این زمینه تلاش های خوبی شده است اما این حوزه باز هم نیاز به اقدامات بیشتری دارد.

مویدی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد، جلسه فوق العاده ای برای ساماندهی بحث خروج سوخت از مرزها برگزار شود. همچنین کارگروهی با حضور چند تن از وزرا تشکیل خواهد شد و بنا به دستور معاون اول رئیس جمهور، آقای رحمانی فضلی نیز در این جلسه حضور خواهد داشت.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: مباحث زیادی در این جلسه مورد بررسی قرار خواهد گرفت که احتمالا یکی از این مباحث مربوط به احیای کارت سوخت باشد.

وی در رابطه با کالاهای قاچاق کشف شده گفت: بیشترین اموالی که تاکنون کشف شده مربوط به قطعات خودرو، پوشاک و لوازم خانگی است که اگر از نظر استاندارد و بهداشت و امنیت، این کالاها تایید شوند به بازار عرضه خواهند شد و در غیر این صورت امحا می شوند.

مویدی همچنین در خصوص سامانه های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: ستاد، ۱۰ سامانه اصلی و ۲۰ زیرسامانه دارد که برای نظم بخشی جهت مبارزه با قاچاق تا پایان سال عملیاتی خواهند شد.

وی با اشاره به برگزاری دادگاههای مربوط به متخلفان ارزی اظهار کرد: پرونده هایی که محاکم قضایی پیگیری می کنند نتیجه رصد و مطالبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.