مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه علی‌رغم افزایش قیمت‌های سفر به عتبات زائران بسیاری برای تشرف به کربلا در دهه اول محرم نام‌نویسی کرده‌اند، گفت: در این مدت روزانه ۲ هزار زائر به عتبات اعزام می‌شوند.

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، مرتضی آقایی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به استقبال مردم کشورمان از سفر به عتبات در دهه اول محرم‌، اظهار داشت: سفر به عتبات و زیارت امام حسین(ع) در دهه محرم به ویژه تاسوعا و عاشورا هر ساله با استقبال زیادی همراه است.

وی با بیان اینکه علی‌رغم افزایش قیمت‌های سفر به عتبات زائران بسیاری برای تشرف به کربلا در دهه اول محرم نام‌نویسی کرده‌اند، افزود: در این مدت ما روزانه ۵۰ کاروان را به عتبات اعزام می‌کنیم که از این تعداد ۴۰ درصد هوایی و ۶۰ درصد زمینی به عتبات مشرف خواهند شد.

آقایی با اشاره به اینکه هر کاروان سفر به عتبات ۴۰ نفره است، خاطر نشان کرد: روزانه در دهه اول محرم ۲ هزار زائر به عتبات اعزام می‌شوند که در مجموع تا عاشورای حسینی ۲۰ هزار نفر از کشورمان به عتبات تشرف پیدا می‌کنند که همچون سال‌های گذشته خدمات‌دهی به زائران در هتل‌های قبلی صورت می‌گیرد.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه زائران حسینی در طول سفر به سامرا نیز مشرف می‌شوند، گفت: سفر به عتبات در بسته‌های ۷ روزه پیش‌بینی شده است؛ به طوری که زائران ۳ شب در نجف، ۳ شب در کربلا و یک شب در کاظمین اسکان دارند و در این مدت به زیارت امامین عسکریین(ع) در سامرا نیز خواهند رفت.

به گزارش فارس، اعزام زائران به عتبات از ۲۰ شهریورماه آغاز می‌شود و تا پایان شهریورماه ادامه دارد. سفرهای هوایی به عتبات از سه میلیون و ۱۸۰ هزار تومان تا سه میلیون و ۳۸۰ هزار تومان و هزینه سفر زمینی به عتبات نیز از یک میلیون و ۶۰۰ تا یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.