گرانی در حالی به الیت هم رسید که یکی از شعارهای اعضای فعلی شورای اسلامی شهر مشهد حذف الیت از معابر این کلانشهر بود.

شهرداری خواستار افزایش ۲۵ درصدی تعرفه الیت شد

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما و در تشریح جزئیات لایحه افزایش نرخ الیت گفت: در لایحه‌ای که شهرداری مشهد به شورای اسلامی شهر مشهد ارائه کرده پیشنهاد افزایش ۲۵ درصدی نرخ پارک حاشیه‌ای در معابر این کلانشهر آمده است.

 افزایش ۱۵۰ تومانی

به گفته بهاروند با این لایحه حداقل ۱۵۰ تومان به نرخ قبلی الیت در معابر مشهد افزوده خواهد شد.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد در عین حال به پیشنهادات اصلاحی کمیسیون حمل و نقل این دوره از شورای اسلامی شهر به لایحه شهرداری مشهد اشاره کرد و گفت: با وجود درخواست افزایش ۲۵ درصدی به نرخ الیت اعضای این کمیسیون به افزایش نرخ الیت به شرط درجه‌بندی معابر رأی داده‌اند.

بهاروند افزود: براین اساس معابر به سه نوع برخوردار، کم‌برخوردار و بدون ترافیک تبدیل شده‌اند.

 ۲۵ درصد افزایش در صورت تصویب

به گفته این عضو شورا در حال حاضر افزایش ۲۵ درصدی نرخ الیت فقط برای معابر برخوردار در کمیسیون حمل و نقل شورا رأی آورده، اما تأیید و یا رد این رأی به تصویب در صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد بستگی دارد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه نرخ الیت در دوره قبلی شورای اسلامی شهر پس از تصویب کاهش یافته بود، افزود: براساس لایحه مدیریت قبلی شهر مشهد به چهارمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد نرخ شارژ الیت در معابر برخوردار ۸۰۰ تومان پیشنهاد شده بود که این نرخ ۲۰۰ تومان کاهش پیدا کرده بود.  

وی اظهار داشت: با مصوبه دوره قبلی شورای اسلامی شهر مشهد نرخ الیت در معابر برخوردار شهر با ۲۰۰ تومان کاهش از لایحه شهرداری به جای ۸۰۰ تومان ۶۰۰ تومان محاسبه می‌شد.

 امتیاز برای هر واحد مسکونی

وی همچنین از ارائه پیشنهاد تسهیلات ویژه به ساکنان معابر تحت پوشش الیت خبر داد و گفت: در این پیشنهاد آمده است که به هر واحد مسکونی در معابر تحت پوشش الیت یک امتیاز برای یک پلاک خودرو به عنوان حق دسترسی در نظر گرفته شود.

 حذف الیت رایگان تمام وقت برای جانبازان و معلولان

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد همچنین از کاهش امتیاز الیت برای جانبازان و معلولان خبر داد و گفت: در پیشنهادات اصلاحی آمده است الیت رایگان پلاک خودرو جانبازان و معلولان نیز از تمام وقت به ۲ ساعت در شبانه‌روز محدود شود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.