مراسم اهدای پرچم متبرک رضوی به ۳۰۰هئیت مذهبی از سراسر کشور امروز در حرم رضوی برگزار می شود.

مراسم اهدای پرچم متبرک رضوی به هیئات مذهبی سراسر کشور

 به گزارش قدس آنلاین، مدیر امور انتظامات و تشریفات آستان قدس رضوی گفت: مراسم اهدای پرچم مراسم اهدای پرچم متبرک رضوی به هیئات مذهبی سراسر کشور متبرک رضوی به هیئات مذهبی سراسر کشور امروز ۱۸شهریوراز ساعت ۱۷ در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

روح الله رنجبر افزود: در این مراسم ۶۰هیئت مذهبی از مشهد مقدس و ۲۴۰هیئت از شهرستان‌های دیگر حضور خواهند داشت و پرچم متبرک رضوی در جمع زائران و مجاوران بارگاه مطهر رضوی به آنان اهدا می شود.

وی گفت: در این مراسم مسئولان آستان قدس رضوی و پیشکسوتان ‌هیئات مذهبی مشهد حضور دارند و ذاکران اهل بیت(ع) نیز به مدیحه و مرثیه‌سرایی می‌پردازند.

مدیر امور انتظامات و تشریفات آستان قدس رضوی  افزود: هیئت‌های مذهبی که دارای شاخص‌های تعداد تشرف‌ها به حرم مطهر رضوی و شماره ثبت در سازمان تبلیغات شهرهای مبدأ باشند، پس از  شناسایی مجوز دریافت پرچم متبرک رضوی را از دفتر هیئات مذهبی آستان قدس دریافت می‌کنند.

رنجبر گفت: آستان قدس رضوی طبق سنت کهن در روزهای پایانی ماه ذی‌ حجه پرچم متبرک رضوی را به هیئات مذهبی مشهد و سراسر کشور که در سال‌های گذشته این پرچم را دریافت نکرده‌اند، اهدا می کند.

وی هدف از اهدای این پرچم را ترویج شعائر دینی در عزاداری و تشویق عزاداران به پرهیز از روش‌های عزاداری غیرمتعارف که بیگانگان آن را بدعت‌گذاری کرده اند، اعلام کرد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.