درخواست واشنگتن از کشورها برای این که تمام واردات نفت خود از ایران را قطع کنند، به دردسر بزرگی برای هند تبدیل شده است. هند به احتمال زیاد نخواهد توانست خواسته آمریکا را اجرا کند.

هند کل واردات نفت خود از ایران را قطع نمی‌کند

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، درخواست واشنگتن از کشورها برای این که تمام واردات نفت خود از ایران را قطع کنند، به دردسر بزرگی برای هند تبدیل شده است. هند به احتمال زیاد نخواهد توانست خواسته آمریکا را اجرا کند.

پایبندی به تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا، پس از خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای، برای هند به عنوان سومین واردکننده بزرگ نفت جهان و دومین خریدار بزرگ نفت ایران پس از چین، به معنای یافتن منابع جدید نفت خام با قیمت‌های بالاتر است.

جیمز متیس و مایک پومپئو، وزیر دفاع و وزیر خارجه آمریکا، با همتایان هندی خود در دهلی ملاقات کردند. پمپئو در کنفرانس خبری پس از ایناجلاس گفت: ما در هرجایی که مناسب باشد معافیت از تحریم‌ها را اعطا می‌کنیم اما انتظار ما این است که واردات نفت خام ایران به تمام کشورها به صفر برسد، در غیر این صورت با تحریم روبرو خواهند شد. بنابراین ما به کار در مورد این موضوع با هندی‌ها ادامه می‌دهیم، ما متعهد شدیم که این کار را خواهیم کرد.

اما مقامات هندی می‌گویند این کشور کل واردات نفت خود از ایران را قطع نمی‌کند و انجام این کار غیرممکن است. یکی از مقامات ارشد هند در گفتگو با فایننشال تایمز گفت: ما می‌خواهیم بر این تاکید کنیم که هند برای نیازهای روزمره خود به شدت به واردات نفت وابسته است و ۸۳ درصد از نفت آن از منابع خارجی به دست می‌آیند.

بر اساس این گزارش، هند ۷۰ درصد نیازهای انرژی خود را وازد می‌کند و قیمتهای سوخت، در این کشور درحال رشد سریع که ۱.۳ میلیارد نفر جمعیت دارد، به بالاترین میزان چندین ساله خود رسیده است. روپیه هم این هفته در برابر دلار به پایین‌ترین میزان خود رسید. این موارد در ترکیب با حذف یک منبع بزرگ نفت ارزان، می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی بر تورم و رشد اقتصادی این کشور بگذارد، آن هم در شرایطی که این کشور به دنبال آرام کردن شرایط اقتصادی و مهار قیمت‌ها قبل از انجام انتخابات پیش روی خود می‌باشد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.