گیلان- نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: سنت حسنه وقف این ظرفیت را دارد که از مهمترین ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

تاکید بر ظرفیت سنت حسنه وقف به عنوان مهمترین رکن تحقق اقتصاد مقاومتی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه گیلان، محمدصادق حسنی در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار کرد: راه برون رفت از مشکلات اقتصادی نگاه به درون و استفاده از ظرفیت های داخلی است.

وی ترویج فرهنگ وقف را کمک به به پویایی  اقتصاد کشور دانست و گفت: مطالعات نشان می‌دهد گسترده خدمات وقف حتی از مرزهای کشورها فراتر رفته و کل امت اسلامی را مد نظر دارد.

حسنی با اشاره به دستورات رهبر معظم انقلاب در خصوص تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: سنت حسنه وقف این ظرفیت را دارد از مهمترین ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

وی اضافه کرد: برای ایفای نقش سنت حسنه وقف در تحقق اقتصاد مقاومتی باید بسترهایی فراهم شود که نخستین آنها آگاهی عموم مردم از کارکردهای گسترده وقف است.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی به برکات وقف در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: باید تلاش شود فرهنگ مترقی وقف در جامعه و برای آحاد مردم نهادینه و شفاف سازی شود.

وی به خدمات وقف در حوزه نشر علم و دانش پرداخت و افزود: بسیاری از دانشگاه‌های بزرگ دنیا موقوفه هستند و مشابه این امر در برخی از دانشگاه و حوزه های علمیه ما دیده می شود.

حسنی خاطرنشان کرد: دولت و نهادهای اجرایی به جهت حجم کار نمی توانند به همه نیازهای مردم پاسخ دهند و اینجاست که سنت حسنه وقف به کمک دولت و حکومت اسلامی می آید.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کنونی کشور، گفت: باید با وحدت و همبستگی مشکلات را حل کنیم.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: سنت وقف با توزیع عادلانه ثروت و داشتن قابلیت انعطاف پذیری برای رفع نیاز از جامعه کمک بزرگی برای حل مشکلات کشور است.

وی همچنین گفت: نمایندگان مجلس در راستای وظایف خود همواره یاور وقف بوده‌ و در خدمت وقف و احیای موقوفات هستند.

حسنی اظهار کرد: سازمان اوقاف و اداره اوقاف و امور خیریه گیلان به ویژه در سالهای اخیر با تلاش در راستای احیای موقوفات توانسته زمینه عمل به نیات واقفان را فراهم می کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.