العهد اعلام کرد به یک سری فایل صوتی دست پیدا کرده است که نشان می‌دهد عربستان سعودی در ناآرامی‌های اخیر بصره دست داشته است.

دست‌یابی به اسنادی که دست داشتن عربستان در حوادث اخیر بصره را ثابت می‌کند

به گزارش گروه  العهد اعلام کرد به یک سری فایل صوتی دست پیدا کرده است که نشان می‌دهد عربستان سعودی در ناآرامی‌های اخیر بصره دست داشته است.

براساس این فایل‌ها، سرویس جاسوسی عربستان اقدام به جذب افرادی در عربستان کرده است تا در مواقع حساس از آنها استفاده کند.

این فایل‌ها همچنین نشان می‌دهد عربستان سعودی برای افرادی که از داخل عراق با این کشور همکاری و خواسته‌های آن را اجرا می‌کنند پول و هدایایی در نظر گرفته است.

شب گذشته نیز عدی عواد، عضو پارلمان عراق و نماینده ائتلاف الفتح از بصره، از وجود اسنادی خبر داد که ارتباط میان اغتشاشگران این استان و کنسولگری آمریکا را ثابت می‌کند.

گفتنی است ناآرامی‌ها در شهر بصره عراق که از روز سه‌شنبه هفته گذشته در اعتراض به خدمات‌رسانی نامناسب در این شهر آغاز شد در روزهای اخیر با خشونت همراه شده است و شامگاه جمعه گروهی از افراد ناشناس به کنسولگری ایران در بصره حمله کردند.

اغتشاشگران در بصره بعد از به آتش کشیدن کنسولگری ایران، مقر حزب الدعوه عراق که در نزدیکی آن محل قرار داشت را نیز به آتش کشیدند.

با گذشت حدود 5 ماه از انتخابات پارلمانی عراق، احزاب مختلف در این کشور هنوز موفق به تشکیل دولت ائتلافی جدید نشده‌اند و رسیدگی به بخشی از خواسته‌های اجتماعی مردم عراق با موانع بسیاری روبرو شده است. موضوع تشکیل نشدن دولت جدید در عراق باعث شده است برخی جریان‌های مخالف از حزب بعث و برخی عناصر نفوذی باقیمانده داعش در این کشور با تحریک کشورهای متخاصم همچون آمریکا و عربستان با سوار شدن بر موج اعتراضات در بصره اقدام به تخریب روابط دوستانه ملت و دولت عراق و ایران کنند و از این طریق به اهداف شوم خود دست یابند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.