مدیر جهادکشاورزی کاشمر از افتتاح بزرگترین پروژه تولید انگور ترکمن شرق کشور در این شهرستان خبر داد.

افتتاح بزرگترین پروژه تولید انگور ترکمن شرق کشور در کاشمر
 
به گزارش قدس آنلاین ، سیدابوالقاسم موسوی صبح امروز در بازدید فرماندار و جمعی از مسئولان از این پروژه با اشاره به اجرای شیوه‌های نوین در این پروژه ازجمله اجرای روش داربستی، افزایش کمی و کیفی محصول و همچنین راندمان بالای آبیاری و بازدهی اقتصادی را از ویژگی‌های منحصر به‌فرد این طرح بزرگ برشمرد.
وی اظهار کرد: باتوجه به وسعت باغات زیر کشت این محصول در سطحی بالغ بر پنج هکتار، پیش بینی می‌شود در این پروژه تولیدی معادل 140 تن در هکتار حاصل گردد.
موسوی افزود: دراین طرح علاوه بر عرضه انگور ترکمن، مویز و قلمه تاک که اشتغال‌زایی چشمگیری را بصورت مستقیم و غیرمستقیم به همراه داشته، به دلیل انجام فرآیند تولید، سورتینگ، بسته بندی و توزیع در این پروژه قیمت تمام شده محصول با توجه به کیفیت بالای آن بسیار مقرون به صرفه است.
مدیر جهادکشاورزی کاشمر در ادامه از اجرای طرح گلخانه آلوئه ورا در روستای کسرینه خبر داد و گفت: با هدف ترویج و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در جهت افزایش بهره‌وری مصرف آب و ترویج محصولات سازگار با شرایط محیطی و پر بازده اقتصادی طرح گلخانه‌ای آلوئه ورا در سطح 3500 مترمربع در روستای کسرینه ی کاشمر به اجراء درآمد.
وی افزود: اعتبار دریافتی برای 1500 مترمربع از این طرح از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی (سامانه کارا) و به مبلغ 2 میلیارد ریال بوده که با همکاری بانک کشاورزی پرداخت گردیده است.
موسوی گفت: درحال حاضر 2000 مترمربع ازاین طرح به بهره‌برداری رسیده که با توجه به عملکرد سالانه‌ای معادل 100 تن برگ آلوئه ورا و فروش پاجوش پیش‌بینی می‌شود درآمد ناخالصی بیش از سه میلیارد ریال نصیب بهره‌بردار گردد.
منبع : ایسنا
انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.