محاکمه یک روحانی عربستانی در دادگاه این کشور به جرم حمایت از شاخه نظامی حماس انتقادات گسترده گروه‌های فلسطینی را به همراه داشت.

 تلقی کردن «حمایت از القسام» به عنوان یک جرم در عربستان شرم‌آور است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، روزنامه عربستانی «عکاظ» هفته گذشته فاش کرد اتهام یکی از روحانیون بازداشتی در عربستان به نام «محمد الشریف» حمایت از گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس است، وی بیش از یک بار به نوار غزه سفر کرده و حامی این گردانهاست.

در همین راستا، گروه‌های فلسطینی به وبگاه «الخلیج آنلاین» اعلام کردند اعلام حمایت از یک گروه فلسطینی به عنوان یک اتهام برای روحانی عربستانی در دادگاه کشوری عربی-اسلامی «امری شرم آور» است، آن هم گروهی که در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی ایستاده است.

گروه‌های فلسطینی در ادامه گفتند حمایت شخصیت‌های عربی از گروه‌های فلسطینی برای (این شخصیت‌ها) عزت و افتخار است زیرا این گروه‌ها از تمام امت عربی دفاع می‌کنند.

«ابوجمال» سخنگوی نظامی گردان‌های «ابوعلی مصطفی» شاخه نظامی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین به الخلیج آنلاین گفت کشورهای عربی و اسلامی باید از مسأله فلسطین و ملت آن دفاع کنند.

وی افزود کشورهای مرتجع عربی در راستای منافع جنبش صهیونیسم ایفای نقش می کنند و هدف این اقدامات، اعطای موجودیت به رژیم صهیونیستی است.  باید هر چه سریعتر بر این کشورها اعمال فشار شود تا به فشار خود علیه حامیان مقاومت فلسطین پایان دهند.

ابوجمال محاکمه حامیان مسأله فلسطین را ظالمانه خواند و افزود سیاست‌هایی که موجودیت رژیم اشغالگر صهیونیست را می‌پذیرند و حضور آن را در منطقه امری طبیعی جلوه می دهند، محکوم به شکست است زیرا ملت‌ها معتقدند فلسطین، مسأله اصلی امت عربی است.

وی تصریح کرد مقاومت در راستای آزادسازی فلسطین و ریشه‌کن کردن غده سرطانی یعنی «اسرائیل» مبارزه می‌کند و تأیید قضیه فلسطین باعث افتخار هر فرد عرب است.

«طلال ابوظریفه» عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین هم به الخلیج آنلاین گفت اتهامات مطرح شده علیه یک روحانی سعودی مبنی بر حمایت از القسام، راه را در برابر رژیم اشغالگر صهیونیست و آمریکا برای ارتباط دادن مقاومت فلسطین به تروریسم باز می‌گذارد.

«ولید العوض» از اعضای ارشد حزب فلسطینی «الشعب» نیز تصریح کرد شرم‌آور است که حمایت از گروهی فلسطینی که در برابر رژیم اشغالگر ایستاده و از مقدسات عربی و اسلامی دفاع می‌کند، در کشورهای عربی به عنوان «اتهام» مطرح و فرد به خاطر آن محاکمه می‌شود.

از زمانی که «محمد بن سلمان» به ولی‌عهدی عربستان رسیده ، بازداشت‌های گسترده‌ای در عربستان صورت گرفته که شامل سیاستمداران، روحانیون ، فعالان حقوق بشر و غیره است.

منبع: فارس

انتهای پیام/م

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.