کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار لغو احکام اعدام علیه ۷۵ شهروند مصری از جمله شماری از رهبران اخوان المسملین شد.

سازمان ملل خواستار لغو احکام اعدام ۷۵ شهروند مصری شد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین،  کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد: محاکمه‌هایی که اخیرا به صدور احکام اعدام در مصر انجامیده، ناعادلانه است.

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل افزود: اگر مصر این ۷۵ نفری را که به اعدام محکوم شده‌اند اعدام کند در این صورت عدالت در این کشور نابود شده است.

وی همچنین از دیوان عالی مصر خواست که این احکام اعدام را لغو کند.

دادگاه جنایی مصر روز شنبه حکم اعدام برای ۷۵ متهم از جمله برخی رهبران اخوان المسلمین را در ارتباط با پرونده میدان رابعه صادر کرد.

سازمان عفو بین‌الملل صدور احکام اعدام برای تعدادی از اعضای اخوان‌المسلمین را محکوم و آن را شرم‌آور توصیف کرد.

سازمان عفو بین‌الملل همچنین از عدم محکوم شدن نیروهای امنیتی مصر در این پرونده انتقاد کرد.

از زمان برکناری محمد مرسی رئیس‌جمهور سابق مصر توسط ارتش در سال ۲۰۱۳ میلادی، نیروهای امنیتی و ارتش این کشور صدها معترض طرفدار مرسی را به قتل رسانده و هزاران نفر را نیز به مجازات‌های سنگین از جمله حبس ابد محکوم کردند.

همچنین از آن زمان تا کنون، صدها نفر از طرفداران محمد مرسی در پرونده‌های گروهی به اعدام محکوم شده‌اند؛  احکامی که سازمان ملل متحد آن را در تاریخ معاصر بی‌سابقه خوانده است. سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر هم حکومت عبدالفتاح السیسی را سرکوبگرتر از رژیم حسنی مبارک توصیف کرده‌اند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.