عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از جلسه ویژه این کمیسیون با موضوع حمله به کنسولگری ایران در بصره خبر داد.

جلسه ویژه کمیسیون امنیت ملی مجلس با موضوع حمله به کنسولگری ایران در بصره

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، سیدحسین نقوی‌حسینی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی درباره حمله عده‌ای به سرکنسولگری ایران در بصره (عراق) گفت: پیش از این نیز در برخی از نقاط عراق این موضوع را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه "حمله به سرکنسولگری کشورمان مدیریت‌شده بود"، افزود: پیروزی‌های اخیر محور مقاومت در سوریه و عراق و عزم جدی این کشورها برای مقابله با تروریست‌های تکفیری، حامیان این گروه‌ها را بر آن داشته تا با برنامه‌ریزی، شکاف‌هایی میان مردم کشورهای حامی محور مقاومت ایجاد کنند.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه "در روزهای آینده راهپیمایی بزرگ اربعین را در پیش‌ داریم"، ادامه داد: این راهپیمایی چند ده میلیونی به عمیق‌تر شدن پیوندها میان کشورهای محور مقاومت کمک می‌کند که حامیان تروریست‌ها و رژیم سابق در عراق از این موضوع خشنود نیستند، در همین زمینه تلاش دارند با مهندسی کردن برخی اتفاقات در عراق بر روند همکاری‌های تهران ــ بغداد تأثیر بگذارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مردم عراق اخیراً اعتراضاتی به برخی ناکارآمدی‌های دولت این کشور دارند، اضافه کرد: بدخواهان محور مقاومت نیز از این موضوع سوء استفاده کرده و برنامه‌ریزی‌هایی در جهت خواسته‌های خود صورت دادند.

نقوی حسینی تصریح کرد: البته در حمله به سرکنسولگری ایران در بصره ردپاهایی از حزب بعث که از عوامل رژیم سابق در این کشور است، دیده می‌شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس با تأکید بر اینکه موضوع دیگری که حامیان تروریست‌ها از آن نگران هستند آزادسازی ادلب است، اظهار داشت: زمانی که محور مقاومت در حال تدارک برای آزادسازی ادلب از وجود عناصر تروریستی در سوریه است برخی از حامیان تروریست‌ها با شلوغ کردن عراق و ایجاد شکاف در این کشور سعی دارند اعضای این محور را در مقابل یکدیگر قرار دهند تا انرژی آنها را بگیرند.

سخنگوی سابق کمسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرد که در روزهای آینده جلسه ویژه کمیسیون امنیت ملی مجلس با هدف بررسی حمله به کنسولگری ایران در بصره تشکیل خواهد شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.