وزیر آموزش و پرورش از تحصیل بیش از ۱۴ میلیون دانش‌آموز در مدارس در سال جدید خبر داد و گفت: تا کنون ۹۷ درصد دانش‌آموزان در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند.

بطحایی: در سال تحصیلی جدید بیش از ۱۴ میلیون دانش‌آموز خواهیم داشت

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و همزمان با راه‌اندازی شبکه تعاملی سینا، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در ارتباطی مستقیم و گفت‌وگوی صمیمی با والدین دانش‌آموزان، توصیه‌هایی را در جهت تقویت ارتباط خانواده و مدرسه برای مخاطبان ارائه کرد.

وی از تحصیل بیش از ۱۴ میلیون دانش‌آموز در مدارس در سال جدید خبر داد و افزود: تا کنون ۹۷ درصد دانش‌آموزان در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود در دوهفته باقی مانده، دانش‌آموزانی که موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، اقدام کنند.

بطحایی با اشاره به تلاش مدیران حوزه ستادی برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم جهت آغاز به کار مدارس، گفت با توجه به نوسانات اقتصادی موجود ممکن است والدین برای تهیه لوازم التحریر با مشکلات مواجه باشند و این مسئله را ما کاملاً درک می‌کنیم.

وی ادامه داد: یکی از اهداف حضور این ۱۴ میلیون دانش‌آموز در مدرسه، تحصیل علم و دانش و دیگری تمرین مهارت زندگی کردن در مدرسه است که البته تحقق این دو هدف نیازمند هماهنگی بیش از پیش معلمان و خانواده‌هاست.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مشکلاتی در مسیر تحقق اهداف تربیتی وجود دارد که بخشی از آن به خانواده‌ها، بخشی به مدرسه، بخشی به مدیر و معلم برمی‌گردد؛ اینها اجازه نمی‌دهد برنامه‌ها به طور صحیح و کامل اجرا شود.

وی از آغاز فعالیت رسمی تلویزیون تعاملی سینا خبر داد و تصریح کرد: این تلویزیون اینترنتی از طریق گوشی تلفن همراه با اپلیکیشن سینا روبیک قابل دریافت است.

 بطحایی، ایجاد هماهنگی بین خانه و مدرسه  را از اهداف اصلی راه‌اندازی شبکه تعاملی سینا برشمرد و افزود: در این شبکه اینترنتی، معلمان  مسائل مر بوط به دانش‌آموزان را با والدین  در میان می‌گذارند و از طرف دیگر خانواده‌ها با رصد برنامه‌ها، نقطه نظرات خود در مورد. مختلف مانند محتواهای آموزشی، محیط مدرسه و مسائل تربیتی را برای مدیر و معلمان ارائه می‌دهند.

وی، اولیا را شریک تربیتی مدرسه دانست و خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان سرمایه‌هایی هستند که متعلق به دو شریک تربیتی مدرسه و خانواده هستند لذا اگر هریک از شرکا وظیفه خود را به خوبی انجام ندهد، این سرمایه ارزشمند هدر خواهد رفت.

وزیر آموزش وپرورش اظهار کرد: فرزندان ما  امروز در معرض خطرات اجتماعی قرار دارند لذا آنها باید نحوه مواجه شدن با این خطرات را  هم در مدرسه و هم در خانواده بیاموزند حال اگر آنچه در مدرسه و در خانواده فرا می‌گیرند با هم مغایرت داشته باشد، اهداف تربیتی محقق نمی‌شود.

وی ادامه داد: بچه‌ها باید تعلق خاطر داشتن به وطن‌شان را بیاموزند و این موضوع خیلی سخت اتفاق می‌افتد.

 بطحایی تصریح کرد: خانواده و معلم به عنوان دو شریک تربیتی تا کنون ارتباطات و گفت‌وگوهایمان خیلی کم بوده است، لذا مدرسه گاهی کاری انجام می داده که زحمات خانواده  را از بین می برده و گاهی نیز عکس این موضوع اتفاق می‌افتاده است، بنابراین اگر معلم نیازهای دانش‌آموزان را به درستی نداند و آشنا نباشد، تربیت خانواده هدر می‌رود و عکس آن اگر خانواده هماهنگ نباشد زحمات معلمان نیز هدر می‌رود.

 وی اضافه کرد: گاهی اوقات فرزندان در برابر کوچکترین مسائل عصبانی می‌شوند و از کوره در می‌روند و این نشانه وجود اضطراب در آنهاست ما برای کاهش اضطراب در دانش‌آموزان برنامه داریم شاید شما فکر کنید مدرسه نه تنها استرس را از بین نمی‌برد بلکه آن را افزایش می‌دهد اما این نیازمند انجام گفت‌وگوهاست؛ خوشبختانه  این برنامه‌ای که از امروز راه‌اندازی می‌شود هدفش برقراری و تقویت این ارتباط است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: علی‌رغم هم مشغله‌های بسیار زیاد، ضروری است والدین و معلمان برنامه‌های این شبکه تعاملی را دنبال کنند و اگر آینده بچه مهم است پس باید در این شبکه فعال باشند تا تربیت مسیر اصلی خود را طی کند.

وی ادامه داد: در این برنامه که از طریق سینا روبیک پخش می‌شود عرض می‌کنم برای جلوگیری از  بین رفتن زحمات باید وقت گذاشت واز طریق این شبکه ارتباط برقرار کرد ما برای مدیران نیز برنامه داریم و توصیه‌هایی برای آنها داریم.

 بطحایی افزود: این اپلیکیشن علاوه بر ایجاد بستر ارتباطی بین معلمان با اولیا، شرایط ارتباط معلمان با یکدیگر را نیز فراهم کرده است و در پایان هر دوره آموزشی برای مخاطبان خود گواهی پایان دوره صادر می‌کند.

 وی تصریح کرد: مشکلات حل نمی‌شود مگر اینکه بپذیریم که ما و خانواده‌ها یک تیم هستیم و باید به شکل تیمی عمل کنیم تا موفق شویم.

منبع: فارس


انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.