رئیس پلیس پایتخت از دستگیری بیش از ۱۲۰۰ سارق، مالخر خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در پانزدهمین مرحله از طرح رعد خبر داد.

در پانزدهمین مرحله از طرح «رعد»، بیش از ۱۲۰۰ معتاد، سارق و مالخر دستگیر شدند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای پانزدهمین مرحله از طرح رعد که با مشارکت تمام کلانتری‌های پایتخت به اجرا درآمد در تشریح جزئیات دستاورد این مرحله از طرح مذکور گفت: در این مرحله ۵۰۱ سارق و مالخر با ۳۳۳ حکم قضایی صادر شده دستگیر و جمعا ۱۹ هزار و ۶۳۶ قلم انواع کالاهای مسروقه کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح ۷۸۴ پرونده قضایی تشکیل شده است، گفت: در این طرح ۱۲۹ دستگاه خودرو و ۱۱۶ دستگاه موتور سیکلت مسروقه کشف و ۳۰ باند سرقت متلاشی شد و براساس ارزشگذاری اولیه بر اموال مکشوفه بیش از ۷ میلیارد تومان اموال مسروقه کشف شده است.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اعتراف سارقان دستگیر شده به بیش از ۱۲۵۰ فقره سرقت خاطرنشان کرد: در میان دستگیرشدگان ۴۵ درصد آنها دارای سوابق قبلی مجرمانه بوده و ۲۷۰ نفر برای نخستین بار دستگیر شدند.

*کشف ۱۵ هزار قلم کالای قاچاق/دستگیری ۷۰۰ مجرم مواد مخدری و ۵۷ قبضه سلاح سرد و گرم

رحیمی در ادامه با اشاره به دستگیری ۲۰ قاچاقچی عمده کالا در این طرح افزود: به دنبال دستگیری این افراد ۵۰ پرونده قضایی در حوزه قاچاق کالا تشکیل و ۱۵ هزار قلم انواع کالای قاچاق کشف شد.

وی اضافه کرد: همچنین ۲۰۱ خرده فروش و ۵۰۰ معتاد متجاهر نیز دستگیر و از تمام مجرمان دستگیر شده ۶ قبضه سلاح جنگی، ۵۰ قبضه سلاح سرد و بیش از ۵۰۰ فشنگ جنگی کشف و ضبط شده است.

*افزایش ۵ درصدی سرقتهای خرد در تهران

رئیس پلیس تهران در پاسخ به سوال تسنیم درباره افزایش جرایم و سرقت‌ها به دنبال وضعیت نامساعد اقتصادی ماه‌های اخیر و تأثیر این وضعیت بر وقوع جرم گفت: این یک واقعیت است که بحثهای اقتصادی و معیشت مردم در وقوع جرایم تأثیرگذار است ولی خوشبختانه در سال جاری جرایم خشن پایتخت به شدت کاهش یافته و حتی جرایم مسلحانه سال قبل نیز در حال پیگیری است ولی باید گفت که متأسفانه جرایم خرد در حدود ۵ درصد افزایش داشته است.

رحیمی همچنین از مردم خواست تا بیش از پیش در نگهداری سکه، دلار و طلا که ممکن است در منزلشان نگه دارند باشند تا خدای ناکرده قربانی سارقان نشوند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.