خراسان شمالی- مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی در گفت و گو با قدس آنلاین، آخرین وضعیت ارتباطی استان از جمله پهنای باند و وضعیت اینترنت را بررسی کرد.

محدودیتی در واگذاری ظرفیت پهنای باند در استان وجود ندارد/جایگاه هفدهم استان از نظر ضریب نفوذ اینترنت

سید علی مرتضوی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، گفت: با وجود ۵۰ درصد ظرفیت خالی هیچ گونه محدودیتی در واگذاری ظرفیت پهنای باند در استان وجود ندارد.

سید علی مرتضوی افزود: در حال حاضر تعداد مشترکین اینترنت تا خرداد ماه امسال در استان، ۷۰۹ هزار و ۱۲۸ نفر است.

وی ضریب نفوذ اینترنت را ۸۰.۲۲  درصد در استان و ۸۸.۶۶ درصد در کشور عنوان کرد و گفت: اکنون استان خراسان شمالی در این زمینه در جایگاه ۱۷ کشوری قرار دارد .

وی در خصوص وضعیت اینترنت روستایی گفت: در حال حاضر ۳۸ درصد روستاهای استان دارای اینترنت هستند که بنا داریم بخشی از روستاهای فاقد اینترنت را امسال و بخشی را سال آینده کامل کنیم که اگر این موضوع محقق شود حدود ۹۰ درصد روستاهای استان از نعمت اینترنت برخوردار خواهند شد.

وی افزود: از ۸۴۰ روستا در استان ۷۲۴ روستا بالای ۲۰ خانوار و ۱۱۶ روستا نیز زیر ۲۰ خانوار هستند که از مجموع این روستاها ۷۴۷ روستا معادل ۸۹ درصد دارای تلفن خانگی هستند.

وی همچنین گفت: ۴۹ درصد مردم استان نیز از تلفن همراه برخوردار هستند.

مرتضوی از ۱۴.۱۹برابری ظرفیت پهنای باند در استان خبر داد و گفت: در ابتدای دولت یازدهم ظرفیت پهنای باند استان سه گیگ بوده که اکنون به ۴۳ گیگ ارتقاء پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه شبکه انتقال استان نیز در حال حاضر ۲۱ برابر رشد داشته گفت: در ابتدای دولت یازدهم شبکه انتقال استان ۲.۹بوده که اکنون به ۶۲.۲۲ رسیده است که در تمام شاخص های ارتباطات و فناوری اطلاعات رشد داشته ایم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: درحال حاضر ۲۴ دستگاه ATM در روستاهای استان نصب شده است و ۱۰ دستگاه دیگر نیز در مرحله نصب است.

وی وضعیت پوشش ارتباطی در سطح روستاها گفت: با توجه به شرایط اقلیم جغرافیایی استان، و صعب‌العبور بودن مسیرها هم  باید به بعضی از روستاها یک سایت بی تی اس اختصاص داد که هزینه یک سایت اختصاصی یک روستا بسیار بالاست و اپراتورها هم با توجه به جمعیت روستا استقبال نمی کنند.

این مقام مسئول به سفر معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی به استان اشاره کرد و گفت: هفته گذشته جلسه ای با معاون محترم وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی کشور در خصوص وضعیت پوشش ارتباطی در سطح شهرها و روستاها و تعهدات اپراتورها برای پوشش ارتباطی جاده‌های استان برگزار شد.

مرتضوی افزود: در این جلسه مقرر شد در محل هایی که خلاء هایی وجود دارد بحث سایت شیرینگ را در استان فعال کنیم که نظارت آن را سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات، را برعهده دارد و استان نیز به موزات آن نظارت داشته و گزارش هایی را در این زمینه ارسال خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.