عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: طبق گزارشاتی که رسانه های هندی به آن پرداخته اند، مقامات آمریکایی نسبت به مشارکت هند در توسعه بندر چابهار، چراغ سبز نشان داده اند.

چراغ سبز آمریکا به هند برای مشارکت در طرح توسعه بندر چابهار

به گزارش گروه اقتصادی آنلاین، سیدهادی بهادری  با اشاره به سفر آخوندی وزیر راه و شهرسازی به کشور هند، گفت: بنده نیز به نمایندگی اعضای کمیسیون عمران مجلس به همراه وزیر راه به کشور هند سفر کردم و خوشبختانه اقدامات و تصمیمات خوبی درباره تعاملات دو کشور صورت گرفت.

پیگیری ۴ موافقت نامه سرمایه گذاری هندی‌ها در ایران در سفر وزیر راه و شهرسازی

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این سفر، ۴ موافقتنامه منعقد شده میان ایران و مجموعه حمل و نقل هند از جمله تأمین لوکوموتیوها، توسعه بندر چابهار و سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل مورد پیگیری قرار گرفت.

نقش تحریم‌های آمریکا در افزایش رویکرد محافظه کارانه مقاماته هند

وی ادامه داد: به نظر من در شرایط کنونی مقامات هندی با توجه به رویکردهای خصمانه و تحریم‌های آمریکا، محافظه کارانه‌تر به مسائل نگاه می‌کنند، اما رویکرد و استراتژی مقامات دهلی، تداوم و تقویت همکاری‌ها با جمهوری اسلامی است.

مذاکره هند با کاخ سفید درباره تداوم خرید نفت از ایران و توسعه بند چابهار

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به توافق ایران و هند برای توسعه بندر چابهار، گفت: فشارهایی برای توقف فعالیت و همکاری‌های دو کشور در حوزه توسعه چابهار وجود دارد، اما طبق گزارشات واصله، مقامات هندی در بحث خرید نفت از ایران و توسعه بندر چابهار مذاکراتی را با مقامات آمریکایی انجام داده اند.

هندی‌ها در مذاکرات خود با مقامات آمریکایی صراحتا اعلام کرده اند که نمی‌توانند دو موضوع خرید نفت و توسعه چابهار را متوقف کرده و این موضوعات را به عنوان پیش شرط خود برای مذاکرات اعلام کردند
بهادری تصریح کرد: هندی‌ها در مذاکرات خود با مقامات آمریکایی صراحتا اعلام کرده اند که نمی‌توانند دو موضوع خرید نفت و توسعه چابهار را متوقف کرده و این موضوعات را به عنوان پیش شرط خود برای مذاکرات اعلام کردند.

چراغ سبز آمریکا به هند برای مشارکت در طرح توسعه بندر چابهار

وی ادامه داد: طبق گزارشاتی که رسانه‌های هندی به آن پرداخته اند، مقامات آمریکایی نسبت به مشارکت هند در توسعه بندر چابهار، چراغ سبز نشان داده اند.

پایان سال ۹۷، مهلت قانونی هند برای اجرای طرح توسعه چابهار

بهادری افزود: در شرایط کنونی هنوز زمان دقیق حضور هندی برای اجرای طرح توسعه چابهار مشخص نیست، اما طبق توافق و تعهداتشان، در سال ۹۷ این طرح باید عملیاتی و اجرایی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: البته یکی از موانع سرمایه گذاری هند در ایران، مشکل مبادلات ارزی و بانکی بود، که خوشبختانه مقرر شده که یکی از بانک‌های هند نسبت به انتقال سرمایه اقدام کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.