معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: چهار هزار موقوفه با نیت برگزاری مراسم عزاداری ماههای محرم و صفر در این استان وجود دارند که هزینه های سه هزار مراسم را در طول ایام سوگواری پشتیبانی می کنند.

چهار هزار موقوفه عزاداری محرم و صفر را پشتیبانی می کنند

به گزارش قدس آنلاین ، حجت الاسلام جمال ایزدی روز دوشنبه  افزود: علاوه بر موقوفات منطبق بر مراسم عزاداری ماههای محرم و صفر نذورات مردم در بقاع متبرکه و کمکهای خیران نیز هزینه های طرحها و پذیرایی از مردم را در این ایام تامین می کند.

وی ادامه داد: همزمان با ماههای محرم و صفر از امشب 'طرح ملی سوگواره بصیرت عاشورایی' سازمان اوقاف و امور خیریه در خراسان رضوی آغاز می شود. 140 بقعه متبرکه مجری این طرح هستند.
معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: این طرح دارای مراسم عمومی عزاداری و مراسم ویژه در بقاع متبرکه خاص است که در دهه نخست محرم و دهه آخر صفر برگزار می شود.
وی افزود: سیاهپوشی مساجد موقوفی و بقاع متبرکه، برگزاری نمایشگاههای فرهنگی مرتبط با موضوع محرم و صفر، اعزام 167 مبلغ توانمند به بقاع، راه اندازی دفاتر پاسخگویی به سئوالات دینی و ارائه مشاوره خانواده، برپایی ایستگاههای صلواتی و اقامه نماز جماعت از برنامه های عمومی در ایام سوگواری هستند.
حجت الاسلام ایزدی ادامه داد: برگزاری مراسم 'لبیک یا حسین' در روز دوم محرم، برنامه 'شیرخوارگان حسینی' روز چهارم محرم، برنامه 'اهلا من العسل' ششم محرم، اجتماع عزاداران روز تاسوعا، اجتماع عزاداران عاشورایی و اقامه نماز ظهر عاشورا روز دهم ماه محرم از برنامه های خاص این ایام هستند که بقاع متبرکه میزبان عزاداران شرکت کننده در آنها خواهند بود.
وی برنامه 'رهوران زینبی' در روز 12 محرم، برنامه 'منشور عزت در کاخ ذلت' روزز نخست ماه صفر، مراسم اربعین حسینی روز بیستم صفر و مراسم 'لبیک یا رسول الله' روز 28 صفر را از دیگر برنامه های ویژه عزاداری در بقاع متبرکه خراسان رضوی برشمرد.
معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: همچنین همزمان با اربعین حسینی 'طرح قدمهای آسمانی تا حرم حسینی' ویژه زائران پیاده حرم امام حسین(ع) در کربلای معلی در قالب برپایی خیمه عمود این نهاد برای خدمت رسانی، اسکان و پذیرایی از زائران اجرا می شود.
وی افزود: 'طرح قدمهای آسمانی تا امام مهربانی' همزمان با دهه آخر صفر در بقاع میقات الرضا که در مسیر زائران پیاده امام رضا(ع) قرار دارند، در قالب برپایی 40 پایگاه پذیرایی از زائران اجرا می شود.
حجت اسلام ایزدی گفت: در دهه آخر صفر پارسال 255 هزار و 489 زائر در قالب 'طرح قدمهای آسمانی تا امام مهربانی' پذیرایی شدند و به آنان 42 هزار و 250 بسته فرهنگی داده شد.
منبع : ایرنا

انتهای پیام /*

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.