رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: از مردم هم بابت مشکلات عذر خواهی می کنیم چون دولتی را روی کار آوردیم که مجبوریم صورت‌مان را با سیلی سرخ کنیم.

 از مردم هم بابت مشکلات عذرخواهی می‌کنیم/ دولت نباید با کارهای خلق‌الساعه شرایط را بدتر کند

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان امروز (دوشنبه) در دیدار دبیرکل و برخی اعضای حزب همبستگی دانش آموختگان ایران(هدا) اظهار داشت: بسیاری از مشکلات ما به دلیل نداشتن حزب فراگیر است؛ اگر دوتا حزب فراگیر داشتیم، اصلا احتیاج به شورای عالی اصلاحات یا ائتلاف نبود. 

وی افزود: در کل ۴۰ سال گذشته، این جبهه ها به دلیل انتخابات تشکیل می شدند و بعد از انتخابات هم کاری انجام نمی دادند. اصلاح طلبان، حداقل یک تداومی در کارشان دارند.

عارف ادامه داد: شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به این دلیل تشکیل شد که در ادامه کار به چند حزب فراگیر برسیم؛ هرچند این موضوع را نباید فراموش کنیم که در چه شرایطی در جامعه حضور پیدا کردیم.

عارف تصریح کرد: بعد از حوادث سال ۱۳۸۸، عده ای از سیاسیون در هر دو جناح، به این باور رسیده بودند که اصلاح طلبان وارد صحنه نشوند. علی رغم این نگاه که در هر دو جریان بود، به طور جدی آمدیم و حضورمان را ادامه دادیم.

وی اضافه کرد: نباید بگوییم چرا اتفاقات سال های ۹۲ و ٩٤ اتفاق افتاد؛ اصلا پروژه ای نگاه نکنیم. در انتخابات ۹۲ و ۹۴ دنبال نتیجه نبودیم بلکه دنبال بازگشت جریان اصلاحات در حاکمیت بودیم و می خواستیم این شکافی که بین ما و حاکمیت بود را برطرف کنیم.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان افزود: جریان اصولگرا نمی تواند پاسخگوی مطالبات مردم باشد؛ لذا ما باید بمانیم و تاثیرگذار باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این سؤال که شرط ماندگاری چیست؟ گفت: شرط ماندگاری، یک زمانی داد کشیدن و یک وقتی هم تحمل کردن است؛ در این میان، منافع فردی هم نباید وجود داشته باشد. البته همیشه هم نمی شود سکوت کرد همانطوری که همیشه هم نباید داد کشید.

عارف گفت: باید تشخیص بدهیم روشمان به چه نحوی باشد که بتوانیم مطالبات مردم را پاسخگو باشیم؛ نباید بگوییم چرا به روحانی رای دادیم؟ خیلی ها شیطنت می کنند. سال ۹۲ درست تصمیم گیری کردیم و درست تر از ۹۲، ۹۶ بود؛ در این میان، عملکرد روحانی بحث مجزایی است. ما وظیفه مان را درست انجام دادیم؛ باید پای این وظیفه بایستیم.

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان ضمن وارد دانستن نقد به این شورا، عملکرد آن را در انتخابات مجلس دهم و انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در سال ٩٦ موفقیت آمیز دانست و افزود: نباید به دلیل ضعف عده معدودی، عملکرد کل منتخبان، زیر سؤال برود زیرا اصلاحات پای فرد نیست؛ اصالت به جریان است نه به فرد.

عارف گفت: جامعه بیش از هر زمانی به جریان اصلاحات نیاز دارد؛ هر چند نقد مردم را می پذیریم چون مسئولیت داریم. از مردم هم بابت مشکلات عذر خواهی می کنیم چون دولتی را روی کار آوردیم که نمی‌خواهد یا نمی‌تواند منویات اصلاحات را پیاده کند؛ البته منطقی هم نیست رو در روی آن بایستیم. مجبوریم صورت‌مان را با سیلی سرخ کنیم.

وی اظهار داشت: باید به مسیری که می رویم، اطمینان داشته باشیم.  اگر قرار است کاری انجام شود، باید با محوریت دولت باشد؛ نباید دولت هم با کارهای خلق‌الساعه شرایط را بدتر کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.