نخست وزیر عراق که امروز وارد بصره شده است، اهداف سفر خود به این شهر را که اخیرا شاهد ناآرامی‌هایی بود، اعلام کرد و به حمله جمعه گذشته به کنسولگری ایران واکنش نشان داد.

العبادی: حملات به کنسولگری‌ها و هیئت‌های دیپلماتیک پذیرفتنی نیست

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، حیدرالعبادی پس از ورود بصره به حوادث روز جمعه گذشته و حمله عناصر نفوذی و اغتشاشگر به ساختمان کنسولگری ایران و به آتش کشیده شدن آن واکنش نشان داد.

العبادی اعلام کرد که با حمله به کنسولگری‌ها و هیئت‌های دیپلماتیک در عراق مخالف است.

نخست وزیر عراق که در یک کنفرانس مطبوعاتی سخن می‌گفت، اظهار داشت به این استان آمده‌ایم تا تصمیمات کابینه درباره بصره را اجرا کنیم، در هر حال هیچ خدماتی بدون وجود امنیتی امکان ندارد.

وی گفت حمله به کنسولگری‌ها و هیئت‌های دیپلماتیک پذیرفتنی نیست.

خاطر نشان می‌شود شهر بصره در ماه‌های اخیر شاهد تظاهرات در اعتراض به کمبود خدمات عمومی و در صدر آنها آب شرب و برق بوده است. به‌گفته مقامات عراقی، گروهی عناصر خرابکار با نفوذ به درون تظاهرات مسالمت‌آمیز آن را منحرف کرده به خشونت کشاندند. روز جمعه شانزدهم شهریور عناصر نفوذی و اغتشاشگر مورد حمایت آمریکا و عربستان با سوء استفاده از تظاهرات مردم بصره  به مراکز و مقرهای حشد شعبی و کنسولگری ایران در بصره حمله کردند و این مراکز را به‌آتش کشیدند که برخی شخصیت‌های مطرح عراقی از جمله المهندس از فرماندهان ارشد حشد شعبی و اعضای ائتلاف الفتح تأکید کردند کنسولگری آمریکا در پس این حملات و حوادث قرار داشته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.