وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که بسته ماندن فرودگاه صنعاء روزانه موجب مرگ 20 تا 30 بیمار و زخمی یمنی می‌شود.

بسته ماندن فرودگاه صنعا، روزانه 30 قربانی می‌گیرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که  به دلیل تشدید بحران وضعیت بهداشت در کشور در سایه بسته ماندن فرودگاه بین‌المللی صنعاء، روزانه ۲۰ تا ۳۰ نفر جان خود را از دست می‌دهند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «المسیرة»، سخنگوی وزارت بهداشت یمن افزود: ۲۰۰ هزار نفر از بیماران و زخمی‌های یمنی نیازمند درمان در خارج از کشورند اما دشمن با بسته نگه داشتن فرودگاه صنعاء، مانع اعزام این بیماران می‌شود و از زمان بسته ماندن این فرودگاه از دو سال پیش تاکنون، نزدیک به ۲۷ هزار بیمار جان خود را از دست داده‌اند.

پیش از این نیز وزارت بهداشت یمن بارها بر ضرورت بازگشایی فرودگاه صنعاء به عنوان نیاز ضروری برای نجات جان هزاران نفر از جمله کودکان یمنی تاکید کرده بود.

این وزارتخانه پیشنهاد داده بود تا یک مسیر هوایی برای انتقال دارو به یمن باز شود و به  کودکان زخمی و بیمار اجازه داده شود برای درمان به راحتی به خارج از کشور اعزام شوند.

 معاون وزیر حمل و نقل یمن نیز با انتقاد از اقدام ائتلاف عربستان در بستن فرودگاه بین‌المللی صنعا گفته بود که روزانه ۲۰ تا ۳۰ بیمار یمنی به دلیل بسته ماندن فرودگاه صنعا جان خود را از دست می دهند.

یمن از سال ۱۳۹۴ هدف حمله نظامی عربستان سعودی و برخی کشورهای عربی متحد ریاض در قالب «ائتلاف عربی» است که از حمایت سیاسی، تسلیحاتی و لجستیک آمریکا، انلگیس و فرانسه برخوردار است. 

طبق گزارش‌های قبلی سازمان بهداشت جهانی و صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) از زمان حمله عربستان در مارس ۲۰۱۵ تا کنون بیش از ۱۰ هزار نفر از جمله ۲۲۰۰ کودک در یمن کشته شده‌اند اما روزنامه واشنگتن‌پست سوم آگوست ۲۰۱۸ نوشت که آمار کشته‌ها از ۵۰ هزار نفر فراتر رفته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.