زنگ هشداری که با نزدیک شدن به روزهای سرد سال هر روز برای شهروندان این کلانشهر زنگ خطر خواهد بود.

زنگ هشدارآلودگی هوا دوباره در مشهد به صدا درآمد

مدیر اجرایی مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما از اعلام وضعیت هشدار کیفیت هوا در روز گذشته خبر می‌دهد و می‌گوید: متأسفانه این بار هم ذرات معلق باعث افزایش شاخص آلایندگی هوا در مشهد شده‌اند. وی با اشاره به ثبت شاخص عدد 132 برای کیفیت هوای مشهد می‌افزاید: این در حالی است که طی دو ماه گذشته، کیفیت هوا شاخص خوبی داشته است. اسماعیلی با بیان اینکه تنها در روزهای هشتم، نهم و دهم خرداد ماه گذشته به دلیل وزش توفان گرد وغبار عدد شاخص افزایش چشمگیری داشت، اظهارمی‌دارد: در بقیه ایام فصل تابستان کیفیت هوا در مشهد وضعیت مناسبی داشت.

 تداوم آلایندگی هوا در چند روز آینده

مدیر اجرایی مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد کیفیت هوای مشهد در روز گذشته را ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام و پیش‌بینی می‌کند: این وضعیت برای روزهای آینده نیز کماکان ادامه داشته باشد.

اسماعیلی سرد شدن هوا و شروع به کار سیستم‌های حرارتی را از عوامل تشدید آلایندگی هوا در فصول سرد سال عنوان می‌کند و می‌گوید: در نتیجه از این پس بر تعداد روزهای ناسالم سال 97 افزوده خواهد شد.

 تنها 18 روز پاک در سال 97

این مقام مسئول در ادامه از ثبت تنها 18 روز پاک از ابتدای سال جاری خبر می‌دهد و می‌گوید: متأسفانه شهروندان این کلانشهر فقط 136 روز هوای سالم برای تنفس داشته‌اند.

مدیر اجرایی مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد با بیان اینکه 18 روز نیز از ابتدای سال 97 تاکنون کیفیت هوا در مشهد ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است، اظهار می‌دارد: سه روز هم وضعیت کیفیت هوا ناسالم برای تمام گروه‌ها ثبت شده است.

اسماعیلی با اشاره به انتشار گزارش کیفیت هوای مشهد در سال 96 می‌افزاید: نسخه الکترونیکی این گزارش سالانه در بخش گزارشات سایت مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد قابل دسترسی است.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.