۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 619278

مدیر نظارت بر بورس‌ های سازمان بورس گفت: کاهش نرخ مالیات و شفافیت نقدینگی موجب اطمینان سرمایه گذاران در بورس شده است.

شفافیت، عامل رشد شاخص بورس است

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، محسن خدابخش در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: در پایان معاملات امروز دوشنبه ۱۹ شهریور ماه ۹۷ با افزایش ۴۷۶۴ واحدی به رقم ۱۴۶ هزار و ۹۹۸ واحد رسید.

او گفت: ارزش کل معاملات امروز ۱۶۲۸ میلیارد تومان بود که از این مبلغ ۱۰۲۵ میلیارد تومان مربوط به بازار بورس و ۶۰۳ میلیارد تومان آن متعلق به بازار فرابورس بود.

خدابخش درباره علت افزایش معاملات امروز بورس گفت: ابزارهای تدارک دیده شده برای سرمایه گذاران در بورس باعث جذب سرمایه شده است.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس با اشاره به اینکه سهم حجم معاملات نقدشونده در بورس بالاست، افزود: افزایش شاخص ها می تواند به ما کمک کند تا شرکت های بیشتری در بورس مشارکت داشته باشند و در طرف مقابل می توانیم شاهد توسعه کسب و کار شرکت ها باشیم.

وی گفت: نقدشوندگی در بورس موجب جذب سرمایه گذاران در بورس شده است.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس درباره افزایش رشد معاملات برخی از شرکت ها گفت: شرکت های پتروشیمی و معدنی که محصولات صادارتی دارند از رشد بالایی برخوردار بودند و رقابت بالایی را شاهد بودیم ضمن اینکه در معاملات امروز بورس، شرکت های که صادارت محور بودند، بیشترین حاشیه سود را داشتند.

همچنین امیر تقی‌خان تجریشی، کارشناس بازار سرمایه در برنامه تیتر امشب گفت: باتوجه به شرایط فعلی جامعه این امکان برای سرمایه گذاران وجود دارد تا در بورس سرمایه گذاری کرده و تجریه جدیدی را بدست آورند.

وی گفت: سرمایه گذاری در بورس به تولید و اشتغال کشور نیز کمک می کند.

کارشناس بورس با اشاره به اینکه فعالیت در بورس یک کار حرفه ای است، افزود: به سرمایه گذارانی که قصد ورود در بورس را دارند پیشهاد می شود ابتدا در سهام های اوراق بهادار که سود ثابتی را برای آنها تضمین می کند آغاز کنند و سپس وارد مرحله ریسک پذیرای در بازار بورس شوند.

این کارشناس بورس عنوان کرد: صندوق سرمایه گذاری متنوعی وجود دارد که می تواند سرمایه گذاران را در بورس هدایت کند، این صندوق ها حافظ سرمایه سهامدارن است.

همچنین علی سعیدی، استاد دانشگاه در برنامه تیتر امشب و در پاسخ به این سوال که چرا تمایل سرمایه گذاران به محصولات پالایشی بیشتر شده است گفت: عمده شرکت هایی که محصولاتشان با نرخ های بین المللی قیمت گذاری می شود تحت تاثیر افزایش شاخص بورس قرار گرفته اند و نه تنها شرکت های پالایشی بلکه شرکت های فلزی و معدنی هم تحت تاثیر قرار گرفته اند.

این استاد دانشگاه گفت: در سال های ۱۳۸۹ حدود ۳۳۰ تا ۳۴۰ میلیارد دلار ارزش کل بورس­ بود که بعد از کاهش ارزش سال ۱۳۹۱ این عدد به ۱۱۰ میلیارد رسید و امروزاحتمالا به حدود­ کمتر از ۶۰ میلیارد دلار رسیده است و برای رسیدن به گذشته ۲ برابر جا داریم.

وی با اشاره به کاهش ارزش پول ملی گفت: اگر امروز ارزش بازار به ۶۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده باشد به راحتی باید به هزار و دویست میلیارد تومان برسیم و این بخاطر آن است که پول ارزش کمتری پیدا کرده است و یا قدرت خرید پول برای خرید سهم­ کاهش یافته است.

سعیدی با بیان اینکه کاهش ارزش پول ملی هم آثار مخرب دارد و هم آثار مثبت، گفت: در بورس شرکت هایی که محصولاتشان در سطح بین المللی قیمت گذاری می شود و صادرات خوبی هم دارند برنده های این ماجرا هستند و اثر آن در شاخص های بورس دیده می شود.

وی افزود: اگر ارزش پول یک سرمایه گذار در بورس بخاطر تورم کم می شود در عوض افزایش شاخص ها و آمارهای بورس آن را جبران می کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.