مدیرکل محیط زیست استان تهران در واکنش به طرح جدید شهرداری برای وارد کردن اتوبوس های دست دوم به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت گفت: چنین مجوزی به شهرداری داده نمی‌شود.

اجازه نمی‌دهیم شهرداری اتوبوس‌های دست‌دوم وارد کند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری از طرح جدید خود در مورد وارد کردن اتوبوس‌های دست دوم به پایتخت خبر داده است.

محسن پور سید آقایی گفته است«به منظور رفع مشکل کمبود ناوگان اتوبوسرانی کمیسیون حمل و نقل و ترافیک کلانشهرها پیگیری کرده است که از سایر کشورها اتوبوس هایی با عمر بالای پنج سال خریداری شود.»

اما کیومرث کلانتری مدیرکل محیط زیست استان تهران و دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران در خصوص خرید اتوبوس‌های دست دوم با عمر 5 سال برای تزریق به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران، اظهار داشت: دولت و سازمان محیط زیست ورود اتوبوس‌های دست دوم را مصوب نکرده و چنین مجوزی به شهرداری داده نمی‌شود که اتوبوس استوک وارد کند.

کلانتری با اشاره به اینکه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران به دنبال جایگزینی خودروهای تجاری با 5 هزار دستگاه اتوبوس است، گفت: مکاتباتی در این زمینه با شهرداری انجام شده و قطعا خودروی وارداتی به کشور باید استانداردهای قابل قبول محیط زیست همراه باشد.

دبیر کارگروه مقابله با آلودگی هوای استان تهران با تاکید بر اینکه ورود اتوبوس دست دوم عاقلانه نیست و کارگروه آلودگی هوای استان تهران چنین برنامه‌ای را دنبال نمی‌کند، ابراز داشت: اتوبوسی که عمر بالای 5 سال  داشته باشد به درد ناوگان حمل و نقل عمومی ما نمی‌خورد چرا که بر اساس مصوبه هیئت وزیران در سال ۹۰ عمر مفید اتوبوسها ۸ سال تعیین شده و ما مجوز ورود  اتوبوسی که 5 سال عمر کرده  باشد را برای استفاده 3 ساله نمی‌دهیم.

مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: باید کمک کنیم تا ناوگان حمل و نقل عمومی (اتوبوس،‌تاکسی، ون) با کمترین آلایندگی همراه باشد.

کلانتری در پاسخ به این سؤال که 5 هزار دستگاه اتوبوس مورد نظر وارداتی هستند و یا از تولیدات داخلی تامین نیاز خواهند شد، گفت: این طرح بر پایه تولیدات داخلی مطرح شده است.

وی تصریح کرد: وزارت صنعت متعهد شده بود که طی 3 سال 200 خودروی تجاری (کامیون،کامیونت و..) به معاونت حمل و نقل جاده‌ای تحویل دهد و کارگروه آلودگی هوای تهران با توجه به وضعیت آلودگی هوای این شهر پیشنهاد کرده به جای افزوده شدن این خودروهای تجاری به حمل و نقل جاده ای، 5 هزار دستگاه خودروی اتوبوس تولید داخل به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران افزوده شود.

مدیرکل محیط زیست استان تهران با یادآوری این نکته که 76 درصد اتوبوس‌های فعال تهران فرسوده هستند، گفت:‌ متوسط عمر اتوبوس‌های تهران 10 سال است و به شدت نیازمند نوسازی ناوگان هستیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.