۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
کد خبر: 619342

خراسان شمالی- درآستانه عاشورای خونبار حسینی و طلوع هلال غم انگیز محرم بار دیگر یاد خون شهادت و ایثار و مقاومت و شهامت و از خود گذشتگی در خاطره ها زنده گشته و حماسه فداکاریها و ایثارها قلبها را به تپش وا می‌دارد در این ایام بار دیگر جوشش خون حسین(ع) بر پیکر انسانیت جان می بخشد و دلها را زنده می کند و بر درخت هستی شکوفه شهادت می نشاند تا میوه فضیلت و آزادی و شرافت دهد.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، کوی و برزن به نشانه عزای حسینی سیاه پوش می شوند و علم ها و کتل ها به نشانه خون خواهی اباعبدالله الحسین(ع) بر فراز بامها به اهتراز در می آید.

جامه های سیاه به عنوان شعاری کوبنده بر علیه هر چه ظلم و ستم و تجاوز در طول تاریخ خود نمایی می کند و سیل اشکها همچون سیلی پر توان و شکننده موجودیت کفر و ظلم و شرک و تجاوز و زشتی و دروغ و فساد و فحشا را تهدید می کند و فریاد و جوشش خون پیروزی خون بر شمشیررا نوید می دهد و فریاد یا حسین(ع) جانها را به شور و وجد می آورد.

مجالس عزا و سوگواری به منظور آموزش مرام حسین در هر کوی و محله ای بر پا می شود تا شاگردان مکتب اباعبدالله الحسین(ع) درس شهامت و ایثار و شهادت طلبی در راه آرمانهای بلند الهی را بیاموزند و در جبهه های گسترده و بسیط زمان کل یوم عاشورا و کل ارضی کربلا را تحقق بخشند و همچون راست قامتان جاودانه تاریخ همه ایثار و مردانگی و شجاعت و اصالت و عشق و شوردیگی و شیدایی باشند.

قیام امام حسین(ع) شدید ترین حرکت انقلابی در راه برگرداندن اسلام به جایگاه اصلی خویش است و تاثیر ژرفی در حرکتها و قیامهای بعد از خود داشته و سرآغاز قیامهای پرشور مصلحان و خیراندیشان به شمار می آید.

زیرا امام حسین (ع) در راستای هدف خویش به آخرین وسیله موجود در شکل ویژه ای دست یازیده است.

فرزند پیامبر برای دین حنیف جز ریختن خون در کربلا شفایی ندید و ما نشنیدم مریضی جز ریزش خون طبیب خود دوایی داشته باشد.

از این رو باز نمودن ابعاد مختلف عقیدتی – اجتماعی- فرهنگی- سیاسی و تاریخی قیام حضرت سید الشهدا (ع) ضروری ترین موضوع تبلیغ عاشورا به شمار می آید.

بر این اساس بر مبلغان دینی است که با بررسی سیر امام حسین(ع) از مدینه تا کربلا سخنان امام و یاران ان حضرت شرایط اجتماعی سیاسی زمان وی حرکت تبلیغی اسراء کربلا موضوعگیری علما متهتک و جاهلان متنسک در مقابل امام چگونگی تاثیر عاشورا در انقلابها و قیامهای بعداز عاشورا بویژه مبارزات علویان در سالیان حکومت سیاه امویان و عباسیان- نقش عاشورا در پایداری و بقاء دین، چگونگی تاثیرگذاری انقلاب شکوهمند اسلامی ایران از عاشورای حسینی و دهها موضوع دیگر را در این باره زاویه های تاریک قیام سیدالشهدا (ع) را برای عاشقان آن حضرت و پیروان راستین امام حسین روشن سازند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.