یک روانشناس گفت: افزایش مشکلات و فشارهای اقتصادی با تحت تاثیر قرار دادن سلامت روان افراد، موجب بروز اختلالات رفتاری و تنش در روابط خانوادگی شده است.

افزایش فشارهای اقتصادی، موجب بروز اختلاف در خانواده‌ها می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، حسین خطیبی روانشناس با اشاره به افزایش فشارهای اقتصادی جامعه و تأثیر آن بر سلامت روان افراد گفت: افزایش مشکلات و فشارهای اقتصادی با تحت تأثیر قرار دادن روان شهروندان و ایجاد مشغله فکری، سلامت روانی را به خطر می‌اندازد.

خطیبی تصریح کرد: افزایش فشارهایی از جمله بیکاری، بی‌پولی، گرانی، افزایش هزینه‌های خرید و کوچک شدن سبد کالاهای خانوارها باعث افزایش استرس و تأثیر منفی بر تعاملات افراد می‌شود.

این روانشناس بروز مشکلاتی از جمله استرس، اضطراب، خشونت و ناامیدی از زندگی را از دیگر تاثیرات فشارهای روانی و اقتصادی بر افراد دانست.

وی با اشاره به تأثیر فشارهای روانی بر روابط خانوادگی گفت: افزایش تنش میان زوجین و بروز خشم و دعوا در بین فرزندان نیز ناشی از فشارهای روانی بر اعضای خانواده‌ها است.

این روانشناس بابیان اینکه مشکلات اقتصادی روابط خانوادگی را تهدید می‌کند، ادامه داد: این تنش‌ها از سویی با کاهش صبر و شکیبایی اعضای خانواده موجب بروز مشکلات خانوادگی و ایجاد خلل در روابط خانوادگی می‌شود.

خطیبی با بیان اینکه افزایش فشارهای اقتصادی منجر به ایجاد ترس عمومی شده است، افزود: افزایش ترس عمومی، غم و ناامیدی از آینده زندگی نیز امری است که امروزه بر اثر شرایط کنونی جامعه، روابط فردی و اجتماعی مردم را تحت تأثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: این عوامل با با ایجاد تاثیرات روانی موجب افزایش سطح خشونت عمومی نیز شده است.

این روانشناس در پایان با تأکید بر لزوم کاهش پیامدهای منفی فشارهای اقتصادی بر سلامت روانی گفت: در شرایط کنونی بهتر است برای کاهش اثرات روانی این امر به جو مایوسانه موجود دامن نزده و احساس ناامنی را در جامعه افزایش ندهیم تا روحیه ناامیدی در مردم ایجاد نشود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.