دبیرکل اتحادیه عرب امروز تصمیم آمریکا برای تعطیلی دفتر هیأت دیپلماتیک سازمان أزادی‌بخش فلسطین (ساف) در واشنگتن را محکوم کرد.

اتحادیه عرب تعطیلی دفتر «ساف» در آمریکا را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تصمیم واشنگتن برای تعطیلی دفتر دیپلماتیک ساف، تأکید کرد که این اقدام واشنگتن در راستای سیاست‌های آمریکا برای حذف آرمان فلسطین، صورت گرفته است.

در این بیانیه آمده است که دولت کنونی آمریکا از زمان به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و سپس انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، جانبداری کامل خود از اسرائیل را نشان داده است.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، اتحادیه عرب همچنین به دیگر اقدامات آمریکا اعم از قطع کمک‌های مالی به آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) و توقف کمک‌های مالی به تشکیلات خودگردان اشاره کرد و افزود که انتقادات واشنگتن از فلسطینیان مبنی بر سرسختی آنها یا مخالفت با طرح‌های ابتکاری و راه‌حل‌های ارائه شده، صحت ندارد.

در این بیانیه آمده است که تا کنون هیچ پیشنهاد و طرح مشخصی برای حل منازعه فلسطینی-اسرائیلی به فلسطینیان ارائه نشده است.

دولت آمریکا روز دوشنبه (دیروز) تعطیلی دفتر ساف در واشنگتن را اعلام و رهبران فلسطینی را به مخالفت با گفت‌وگو با دولت «دونالد ترامپ» و عدم اجرای مذاکرات صلح با رژیم صهیونیستی متهم کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.