رئیس کمیسیون برنامه بودجه و فناوری اطلاعات و منابع انسانی گفت: اقلیتی از مردم انتظار خدمات رایگان دارند؛ باید توجه داشت اداره یک شهر بدون کمک شهروندان امکان‌پذیر نیست.

گندمی:اقلیتی از مردم انتظار خدمات رایگان دارند
به گزارش قدس آنلاین ، بتول گندمی ، در واکنش به گزارش‌هایی در خصوص افزایش 25 درصدی تعرفه پارک حاشیه‌ای، اظهارکرد: پیش از این مصوبه‌ای در شورای شهر در خصوص حضور پارکبان‌های الیت در خیابان تصویب شده بود. با توجه به قانون برنامه ششم توسعه  نیز باید با استفاده از پارک حاشیه‌ای کنترل، ساماندهی و کاهش ترافیک صورت گیرد.
وی ادامه داد: جمع‌شدن الیت از برنامه‌های لیست امید نبود، مگر یکی از نمایندگان این وعده را داده باشد.
گندمی با اشاره به اصلاحات الیت، تصریح کرد: گسترده‌شدن الیت را تأیید نمی‌کنم؛ چرا که الیت از برخی خیابان‌های فرعی برداشته شده و شورا نیز مصوبه‌ای در این زمینه نداشته است. به دنبال این هستیم که اعتراضات شهروندان درخصوص مزاحمت پارکبانان برای گرفتن وجه و شارژ الیت را برطرف کنیم.
وی افزود: تاحدودی از پرداخت نقدی جلوگیری و این موضوع رفع شده و پرداخت‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود تا سوءتفاهم‌ها بین مجموعه الیت و مردم به وجود نیاید. تلاش مجموعه جدید الیت این است که اطلاع‌رسانی دقیقی به شهروندان کند و در راستای جلب اعتماد عمومی و  افزایش آن برنامه‌ریزی کند.
رئیس کمیسیون برنامه بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی خاطرنشان کرد: شرکت الیت در سال 1397 بودجه مصوب نداشت. در حال حاضر بودجه این شرکت بررسی شده و قرار است در شورای اسلامی شهر مشهد به تصویب برسد.
وی خاطرنشان کرد: چندوقت قبل طرحی به تصویب رساندیم که پارک حاشیه‌ای برای افراد معلول و جانباز در ساعت‌های خاص رایگان باشد. این اقدامات که بیش از 1.5 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد از محل‌های دیگر باید تامین شود که شهری با توجه به شهروندان آن خدمات بهتری ارائه شود.
گندمی در خصوص شرایط اقتصادی مردم در حال حاضر و تعرفه الیت عنوان کرد: اقلیتی از مردم انتظار خدمات رایگان دارند. باید توجه داشت اداره یک شهر بدون کمک شهروندان امکان‌پذیر نیست. 
رئیس کمیسیون برنامه بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی ادامه داد: دغدغه ما این است که سیستم حمل‌ونقل عمومی گسترش پیدا کند تا پارک حاشیه‌ای در خیابان‌های پرتردد برای تمامی شهروندان در دسترس قرار گیرد؛ چرا که با افزایش خودروها، معابر افزایش پیدا نکرده و سرعت ساخت پارکینگ‌ها بیشتر نشده است. 
وی افزود: فشار اقتصادی بر روی مجموعه شهری نیز هست، قریب به 25 هزار نیرو در شهرداری 24 ساعته به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حال خدمت‌گزاری هستند. در سال گذشته روزانه 3 میلیارد تومان هزینه جمع‌آوری زباله و رفت‌وروب و نگهداری پارک‌ها بوده است که این هزینه در حال حاضر چندین برابر شده است و امروز دیگر با این مبالغ نمی‌توان شهر مشهد را اداره کرد.
گندمی درباره افزایش تعرفه الیت افزود: مردم با شنیدن این آمار و ارقام همدلی و همکاری لازم را برای اداره شهر با شهرداری انجام می‌دهند. 
وی در خصوص بهترین راه برای تعادل میان اعتراضات مردم و مدیریت شهری عنوان کرد: در حوزه معابر شهری قانونی داریم که از پارک حاشیه‌ای برای مدیریت پارکینگ‌ها می‌توان استفاده کرد که این کار در حال انجام است.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.