مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این استان در سال تحصیلی جدید با کمبود ۱۳ هزار و ۸۰۰ نیروی انسانی مواجه است.

خراسان رضوی با کمبود ۱۳ هزار و ۸۰۰ معلم مواجه است

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده کمبود نیروی انسانی را از معضلات مهم استان برشمرد و افزود: امسال ۵۲۰۰ نفر از همکاران فرهنگی استان بازنشسته می شوند که تلاش داریم یکهزار نفر را با استمرار خدمت در آموزش و پرورش نگه داریم.

وی اظهار داشت: با استقرار پایه ۱۲ یک پایه به مدارس فنی، حرفه ای و کار و دانش افزوده می شود که در این بخش نیز ۳۸۰۰ نفر مورد نیاز است.

وی گفت: در صورتی که هزار نیروی بازنشسته با استمرار خدمت موافقت کنند، آموزش و پرورش استان با ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر کمبود و در غیر این صورت با ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر کمبود مواجه خواهد بود.

خدابنده افزود: حدود ۱۸۰۰ نفر از طریق آزمون و حدود هزار نفر نیز با دانش آموختگی از دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی جدید وارد ساختار آموزش و پرورش می شوند.

وی اظهار داشت: در این صورت کمبود قطعی معلم در سال آینده برای خراسان رضوی ۱۱ هزار نفر معادل ۲۵۰ هزار ساعت حق التدریس است.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای جبران کمبود این تعداد نیروی انسانی گفت: تلاش داریم بخشی از این کمبود را با استمرار خدمت همکاران، به کارگیری نیروهای شاغل به عنوان اضافه کار و حق التدریس، استفاده از بازنشستگان استان، حق التدریس آزاد، خرید خدمت آموزشی و بخشی نیز با برون سپاری و انعقاد قرارداد با شرکت ها، موسسات و سازمانها در حوزه آموزش فنی تامین کنیم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.