همدان - شهردار همدان با بیان اینکه شهرداری خود را از جزئی از بدنه آموزش و پرورش می‌داند، گفت: چند سالی است ستاد استقبال از ماه مهر، جزو الزامات شهرداری است و آماده‌سازی حداقلی در حوزه ایمن‌سازی مدارس را بر عهده دارد.

آمادگی شهرداری همدان در طرح استقبال از بازگشایی مدارس

به گزارش قدس آنلاین ،عباس صوفی شهردار همدان در مراسم طرح استقبال از بازگشایی مدارس با بیان اینکه تعامل شهرداری و آموزش و پرورش موضوعی لاینقطع است، اظهار کرد: شهرداری نهادی اجتماعی است که در کنار اقدامات خدماتی، موضوعات اجتماعی متناسبی را نیز در سطح شهر اجرا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه روزانه یک‌هزار وظیفه در سطح شهر انجام می‌دهیم، افزود: در سطح شهر پاکسازی معابری شهری، مسائل ترافیکی، آسفالت، پیاده‌راه، ایجاد روگذر و زیرگذر و... با مدیریت شهری است و وظیفه خدمات‌رسانی در همه حوزه‌های زندگی شهری را داریم.

شهردار همدان با بیان اینکه ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در شهرداری وظیفه خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف شهری را برعهده دارند، گفت: توجه به مسائل فرهنگی از الزامات حوزه فرهنگی است و اگر می‌خواهیم شهری در خور همدان داشته باشیم، باید به تربیت دانش‌آموزان توجه کرده و مقدمات آن را شهرداری در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه شهرداری خود را از جزئی از بدنه آموزش و پرورش می‌داند، گفت: ستاد استقبال از ماه مهر چند سالی است که شهرداری جزو الزامات دارد و آماده‌سازی حداقلی در حوزه ایمن‌سازی را بر عهده دارد.

صوفی بیان کرد: خط‌کشی مقابل درب مدارس، نصب علائم هشدار دهنده، آمادگی تاکسیرانی و اتوبوسرانی، رنگ‌آمیزی مدارس، ترمیم آسفالت مدارس و... از جمله مواردی است که در آستانه بازگشایی مدارس انجام شده است.

وی اضافه کرد: در کنار ستاد استقبال از مهر در آموزش و پرورش، شهرداری نیز کمک می‌کند و در ستاد استقبال بازگشایی مدارس نقش داشته باشد که ۲۴ شهریور تا ۲۴ مهر طرح ادامه دارد.

شهردار همدان بیان کرد: سازمان حمل و نقل بار و مسافر نیز در حوزه اتوبوسرانی برنامه‌ریزی کردند و ۱۵ دستگاه اتوبوس نو نیز خریداری شده و از مهر وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکسیرانی نیز سرویس مدارس را در نظر دارد، افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ خودرو به سرویس مدارس می‌پردازند که تنها ۹۰۰ ثبت‌نام برای سرویس در تاکسیرانی داریم.

صوفی با اشاره به اینکه باید سرویس مدارس به صورت گزینشی باشد، بیان کرد: باید رانندگان سرویس مدارس دارای سلامت روانی و اخلاقی باشند و این موضوع را هر ساله در جلسات مختلف تکرار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی پول برچسب را بهانه می‌کنند، تصریح کرد: در حالی که برچسب مهم نیست زیرا گشت‌ها و کنترل هزینه دارد و باید جبران شود.

شهردار همدان با تأکید بر اینکه ما اعتقاد داریم باید در کنار مدارس باشیم، افزود: سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری امسال قوی‌تر وارد شده و در فضای سبز، آموزش، آتش‌نشانی و رفتار شهروندی وارد شده و با نواحی یک و دو تعاملاتی خواهیم داشت.

وی با تأکید بر اینکه تعاملات شهری و آموزش و پرورش هزینه نیست بلکه درآمد فرهنگی است، گفت: با آموزش شهروندی در آینده شاهد شهر با فرهنگ خواهیم بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.