استاندار خراسان رضوی گفت: مطالعات اولیه امتداد مسیر قطار از گلبهار به چناران انجام شده و برای تایید به شورای همتای وزارت کشور ارسال می شود.

قطارمشهد -گلبهار تا چناران امتداد می یابد

به گزارش قدس آنلاین ، علیرضا رشیدیان ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح چند طرح عمرانی در گلبهار اظهارکرد: اقدامات لازم برای آبادانی گلبهار در حال انجام است و در سفر اخیر وزیر بهداشت به خراسان رضوی مقرر شد برای کلینیک درمانی شهر جدید گلبهار پزشک مستقر شده و به بیماران این شهر خدمت رسانی کند.

وی افزود:  آزادراه مشهد - چناران - قوچان در چهار قطعه در دست اجراست بوده و برای تسریع در روند عملیات اجرایی از سوی وزارت راه و شهرسازی ۴.۵ میلیارد ریال برای تونل دوغایی در مسیر این آزادراه و پنج میلیارد ریال برای راه های روستایی خراسان رضوی ابلاغ شده است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: مطالعات امتداد مسیر ریلی گلبهار – مشهد به سوی چناران نیز انجام شده و امیدواریم  طی یک ماه آینده مصوبه آغاز عملیات اجرایی آن نیز از سوی دولت صادر شود. 

رشیدیان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه آموزش و پرورش گلبهار گفت: در آستانه بازگشایی مدارس، یکی از دغدغه های این شهر افتتاح ۶ مدرسه ای است که پیشرفت ساخت آنها بیش از ۹۰ درصد است که با پیگیری های اداره کل نوسازی مدارس و اختصاص اعتبار از سوی شرکت عمران شهر جدید گلبهار، سه مدرسه از این تعداد تا اول مهر ماه و سه مدرسه دیگر در آبان ماه آماده بهره برداری می شود 

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در شهر جدید گلبهارساخت  ۶ مدرسه با پیشرفت ۹۰ درصدی در دست انجام است و  با پیگیری های انجام شده و قول مساعد اداره کل نوسازی مدارس استان قرار است ۳ مورد از این مدارس تا مهرماه  و سه مورد دیگر تا آبان تحویل شود. 

استاندار خراسان رضوی در ادامه به  قطار برقی سریع السیردر این محدوده اشاره کرد و گفت: با ترک تشریفات خرید ریل و انجام سریعتر خرید ، کار ریل گذاری در این مسیر همزمان با کلنگ زنی ایستگاه و زیرسازی آن اجرایی و انجام شود و در همین دولت سوت قطار در این مسیر به صدا درآید. مطالعات اولیه امتداد مسیر این قطار از گلبهار به چناران هم انجام شده وظرف یک ماه آینده برای شورای همتای وزارت کشور ظرف یک ماه آتی ارسال می شود.

 شایان ذکر است استاندار خراسان رضوی در این سفر از ۱۱ پروژه عمرانی با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان بهره برداری کرد و شروع عملیات اجرایی چهار طرح با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان نیز در شهر جدید گلبهار آغاز شد.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.