ایلام: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خیابان‌های فرهنگ و هنر، دریچه تنفس روح شهرها هستند و برای احداث این خیابان ها در همه شهرها تلاش خود را می کنیم.

خیابان‌های فرهنگ و هنر؛ دریچه تنفس روح شهرها

به گزارش قدس آنلاین، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر سه شنبه در پایان سفر دو روزه به استان ایلام در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه اختصاص تسهیلات به خبرنگاران از طریق بانکها صورت می گیرد، اظهارداشت: با سیستم بانکی کشور در این خصوص همکاری لازم صورت گرفته و امیدواریم شرایطی فراهم شود تا روند ارائه این تسهیلات به خبرنگاران تسهیل شود.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای قانون تمرکز آگهی ها با وزرای دولت رایزنی شده است، افزود: برخی ادارات و دستگاه ها از این قانون تمکین نمی کنند، اما در استان هایی که استانداران به این قضیه ورود کرده اند، این قانون به خوبی اجرا شده است.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام به صدور عدم مجوز نشریات دولتی در چند سال اخیر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در خصوص جرایم مطبوعاتی، جرایم بخوبی تفسیر شده و ما می خواهیم که فضای آزادی در رسانه و در چارچوب قانون وجود داشته باشد و رسانه ها بتوانند مشکلات جامعه را به خوبی مطرح کنند.

صالحی با اشاره به امضای تفاهم نامه با استاندار ایلام، بیان داشت: در این تفاهم نامه بر ایجاد زیرساخت های متعدد فرهنگی – هنری تأکید شده و قرار شده که طرح های نیمه تمام در اسرع وقت تکمیل شوند و افزون بر این تجهیز و تعمیر اماکن فرهنگی استان در این تفاهم نامه گنجانده شده است.

وی با تأکید بر گسترش خیابان های  فرهنگ و هنر در شهرهای کشور، گفت:  این خیابان ها دریچه تنفس روح شهر بوده و افزون بر گسترش نشاط اجتماعی در شهر، بخشی از مشکلات شغلی و معیشتی هنرمندان را نیز مرتفع خواهد کرد.

وزیر  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به مشکلات خانه مطبوعات، یادآور شد: در این تفاهم نامه احداث مکانی در خور شأن برای خانه مطبوعات استان اندیشیده شده و ضمن اینکه برای اجرای برنامه های مختلف آموزشی، سمینارها و ... از خانه حمایت خواهیم کرد  و همواره بخشی از بودجه فرهنگی استان به این تشکل صنفی اختصاص می یابد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.