عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا همکاری ایران و روسیه می‌تواند به هژمونی آمریکا پایان دهد و این کشور را مهار کند چرا که آمریکا مهار شدنی است.

نقوی‌حسینی:همکاری ایران و روسیه می‌تواند به هژمونی آمریکا پایان دهد

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری درباره مهار آمریکا گفت: آمریکا امروز با مشکلات عدیده‌ای روبرو است.

وی با بیان اینکه آمریکا در عرصه بین‌المللی منزوی شده است، تاکید کرد: آمریکا در حال حاضر متحدین خود را از دست داده است به طوری که دعوت این کشور مبنی بر پیوستن تحریم علیه ایران از سوی بسیاری ازکشورها بی‌پاسخ می‌ماند و حتی این کشورها اعلام می کنند که به این مسئله نمی‌پیوندند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سیاست‌های خصمانه ترامپ، علیه نظم بین‌المللی که از آن به عنوان یاغی بین‌المللی یاد می‌کنند، بیان داشت: این سیاست‌ها بالاخره فضای بین‌المللی را علیه آمریکا بسیج کرده است و  حتی ترامپ در داخل امریکا هم به شدت با شرکای تجاری خود درگیر است؛ بنابراین ترامپ و آمریکا در ضعیف‌ترین شرایط خود قرار دارد که باید گفت این خود می تواند ظرفیتی برای مهار آمریکا در دنیا تلقی شود.

نقوی‌حسینی با بیان اینکه در حال حاضر کشورهایی با توان و ظرفیت اقتصادی بزرگتری در جهان وجود دارند، تصریح کرد: این کشورها در کنار همدیگر می‌تواند به هژمونی آمریکا پایان بدهند.

وی افزود: اخیرا یکی از مقالات خارجی در تحلیل خود از شرایط ایران به ما می‌گفت که می‌دانید که ایران یک ابرقدرت است؟ که ما در پاسخ گفتیم ما در ایران هستیم و چنین ادعایی نداریم. مجددا این مقام خارجی گفت شما ابرقدرت هستید  اما هنوز مردم خودمان این مسئله را باور ندارند ما سوال کردیم که چرا ما ابرقدرت هستیم؟ این مقام خارجی در پاسخ گفت کشوری که دماغ یک ابرقدرت را به خاک می‌مالد خودش یک ابرقدرت است. شما دماغ امریکا در عراق و سوریه و سایر جاها به خاک مالیدید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: بنابراین کشورهای بزرگی در حال حاضر در جهان وجود دارند که می‌توانند با پیوست نظام‌های اقتصادی خودشان و افزایش مراودات به هژمونی آمریکا در جهان پایان دهند لذا این مسئله بستر خوبی است که برای یک بار جهان از شر این کشور استکباری و سلطه‌گر راحت شود.

نقوی حسینی بیان داشت: قطعا همکاری ایران و روسیه می‌تواند به هژمونی آمریکا پایان دهد و این کشور را مهار کند چرا که آمریکا مهار شدنی است.

منبع: میزان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.