معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: در ایام دهه اول محرم همه روز در حرم مطهر رضوی هفت نوبت زیارت عاشورا در رواق‌ها و صحن‌های مختلف حرم قرائت می‌شود.

قرائت روزانه هفت نوبت زیارت عاشورا در حرم رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حسینی معاون تبلیغات آستان قدس رضوی گفت: یکی از دعاهایی که امامان معصوم و عالمان دینی بسیار به خواندن آن تاکید کرده‌اند زیارت عاشوراست. این زیارت تجدید عهد پیروان حسین بن علی(ع) ‌با مولای خویش است که همراه با تولی به دوستان و تبری از دشمنان ایشان است.
وی تصریح کرد:طبق سنت هر سال در دهه اول محرم برنامه قرائت زیارت عاشورا در حرم مطهر امام رضاعلیه السلام برگزار می‌شود.
وی اعلام کرد: برای امسال روزانه هفت جلسه قرائت زیارت عاشورا تدارک دیده شده که همه روزه از ساعت ۶:۱۵ و ۱۱ در رواق امام خمینی(ره)، ساعت ۵:۲۰ و ۱۱ و ۱۷ در مسجد گوهرشاد، ساعت ۶:۱۵ و ۱۱ در رواق دارالحجه برگزار می‌شود.
حسینی خاطرنشان کرد: قبل و بعد از هر جلسه قرائت زیارت عاشورا برنامه سخنرانی، روضه‌خوانی و سینه‌زنی دایر است.

درباره فضیلت و اهمیت زیارت عاشورا از امامان معصوم(ع) احادیث فراوان نقل شده است، فردی به نام علقمه می‌گوید که به امام باقر(ع) عرض کردم: «اگر قصد زیارت امام حسین(ع) را از دور یا نزدیک داشتم چگونه زیارت کنم؟» حضرت در پاسخ فرمودند: «مانند کسی که سلام می‌دهد، به سوی بارگاه آن حضرت رو کن و با توجه و حضور قلب و پس از گفتن الله اکبر این گونه بخوان السلام علیک یا ابا عبدالله...»، امام باقر در این روایت متن زیارت را به طور کامل به وی آموختند.
منبع: آستان نیوز
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.