شورای استانداری بصره با اشاره به کم شدن میزان مسمومیت ساکنان این استان از نوشیدن آب آلوده، اعلام کرد که راهکاری موقت برای حل بحران آلودگی آب این استان در حال اجراست.

 حل موقت بحران آب در بصره عراق

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، شورای استانداری بصره، اعلام کرد که درصد آلودگی آب‌های این استان طی چند روز گذشته، کاهش یافته است و آب شرب مورد نیاز مردم نیز در اغلب مناطق بصره توزیع شده است.

«مجیب الحسانی» عضو این شورا در گفت‌وگو با وبگاه خبری «المعلومة» اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های رسیده از بیمارستان‌های استان بصره، از شمار شهروندانی که به دلیل استفاده از آب آلوده و شور طی چند روز گذشته، مسموم شده‌اند، کاسته شده است. اغلب مناطق این استان نیز از آب شرب سالم برخوردار شده‌اند و ساکنان به جای استفاده از آب شط العرب از آب قنات «البدعة» می‌نوشند.

وی افزود: آب این قنات، اغلب مناطق استان بصره را برای نوشیدن و استفاده تامین می‌کند و برای مناطق العشار و المعقل نیز در حد رفع نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

الحسانی از «حیدر العبادی» نخست‌وزیر و وزرای همراهش که هنوز در بصره حضور دارند خواست تا این حضور را تا پایان حل بحران این استان، ادامه دهند. 

وی تاکید کرد که توقف تغذیه آبهای استان از شط العرب به دستور شورای استانداری صورت گرفت تا امر شیرین‌سازی آب صورت گیرد.راهکار استفاده از آب قنات «البدعة» یک راه حل موقت است.

نخست‌وزیر عراق از دوشنبه پیش (۱۹ شهریور) در رأس یک هیأت عالیرتبه وزارتی وارد بصره شد تا از آخرین فرصت موجود برای تلافی استفاده کند و به بحران در این استان سامان دهد.

العبادی به محض ورود به بصره با اعضای شورای استانداری و سایر مسئولان این استان برای بررسی بحران به وجود آمده، دیدار کرد و با آنها درباره ضرورت یافتن راهکارهایی فوری برای مهار این بحران رایزنی کرد.

دیدار با فرماندهان امنیتی و تاکیدش بر باقی ماندن در بصره تا حل مشکل این استان، تاحدودی موجب آرام شدن مردم این استان شد. هرچند که همزمان با سفر العبادی به بصره، تظاهرات گسترده‌ای در اعتراض به ضعف مدیریت او برگزار شد اما به نظر می‌رسد که اکنون به دولت مهلت داده شده است تا راهکاری برای حل مشکل آلودگی آب  این استان بیابد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.