البرز- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: سال جاری شاهد باشکوه ترین همایش های عاشورایی نسبت به سنوات گذشته در سطح استان خواهیم بود.

همایش‌های عاشورایی امسال باشکوه‌تر برگزار می‌شود/خانواده «شهید حججی» به کرج می‌‎آیند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام محمد صالحی مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز در نشستی خبری که پیش از ظهر امروز چهارشنبه برگزار شد با اشاره به تدارک  برگزاری همایش های باشکوه عاشورایی اظهار کرد: با گذشت تنها دو روز از ماه محرم شاهد حضور پرشور مردم در بقاع متبرکه هستیم.

وی با بیان این که هرساله همزمان با آغاز ماه محرم باشعار لبیک یاحسین در بقاع متبرکه خود را برای بهره برداری هرچه بیشتر از عزای امام حسین(ع) آماده می کنیم گفت: همایش های عزاداری و بصیرت عاشورایی تا پایان ماه صفر در البرز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در اماکن متبرکه خبرداد و گفت: به مانند آیین هرساله همزمان با نخستین جمعه ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی در بقاع متبرکه برگزار می شود که بدون شک با استقبال پرشور مادران و فرزندان شیرخواره آنها روبرو خواهد شد.

صالحی در خصوص اهمیت آشنایی نسل جوان با فرهنگ عاشورا گفت: به همین منظور روز یکشنبه ۲۲ شهریور همایش اهلا من العسل ویژه نوجوانان به منظور آشنایی آنها با فرهنگ عاشورایی در ۵ بقعه متبرکه استان برگزار می شود.

وی به برگزاری برنامه های مذهبی همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره کرد و گفت: به مانند سنوات گذشته در تمامی اماکن و بقاع متبرکه البرز مراسمات عزادارای برگزار می شود و نماز ظهر عاشورا با حضور گرم مردم در تمامی نقاط متبرکه استان اقامه خواهد شد.

حضور خانواده شهید حججی در البرز

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز از برگزاری همایش رهروان زینبی خبرداد و گفت: این همایش ویژه بانوان با حضور خانواده شهید مدافع حرم محسن حججی برگزار می شود.

صالحی تصریح کرد: این ویژه برنامه در روز شنبه ۱۲ محرم در بقعه متبرکه امامزاده طاهر(ع) برگزار می شود که به طور حتم به مانند همایش شیرخوارگان حسینی مورد استقبال بانوان البرزی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به برپایی موکب حضرت علی ابن ابی طالب (ع) در ایام اربعین گفت: این موکب از سوی اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز در صحن مقدس حضرت زهرا(س) واقع در نجف اشرف برپا خواهد شد.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرزتصریح کرد: این موکب از ۱۰ روز پیش از اربعین تا دو روز پس از آن در ۱۳ روز با عرضه ۳ وعده غذای گرم و نیز میان وعده در خدمت زائران خواهد بود.

صالحی در خصوص اسکان زائران اربعین حسینی در شهر نجف گفت: موکب هیئت فاطمه الزهرا(س) استان البرز در جوار موکب علی ابن ابی طالب(ع) اداره اوقاف ویژه اسکان زائران برپا خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت برپایی عزای امام حسین (ع) در ایام محرم و صفر گفت: تمامی شهدای واقعه عاشورا برای تمام سنین می توانند الگو و سرمشق خوبی باشند به همین منظور می بایست برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن عزاداری شهدای کربلا نهایت تلاش خود را داشته باشیم.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز در پایان با اشاره به جمله امام خمینی (ره) گفت: هرچه داریم از محرم و صفر است و دشمن به اهمیت این جمله پی برده و به دنبال ایجاد تفرقه در میان مسلمانان است این در حالی است که مردم هرساله با حضور خود در همایش های عاشورایی نقشه های آن ها را نقش بر آب می کنند.

انتهای پیام/


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.