رئیس دفتر رئیس‌جمهور، تاکید کرد: ایران تحکیم و تعمیق روابط با همسایگان خود بویژه ترکمنستان را در سیاست‌های راهبردی خود قرار داده است.

تعمیق روابط با همسایگان، سیاست راهبردی ایران است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری که در رأس یک هیئت بلند مرتبه سیاسی، اقتصادی صبح امروز وارد عشق آباد شده است با قربانقلی بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار واعظی ضمن ابلاغ سلام و پیام کتبی روحانی به رئیس جمهور ترکمنستان و ملت این کشور، بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط همه جانبه با همسایگان خود از جمله ترکمنستان تاکید کرد

رئیس دفتر رئیس جمهوری در این دیدار ضمن سپاسگزاری از مواضع سازنده ترکمنستان در خصوص روابط دو جانبه و منطقه‌ای تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تحکیم و تعمیق روابط با همسایگان خود بویژه ترکمنستان را در سیاست‌های راهبردی خود قرار داده است.  

واعظی در این دیدار، گفت: جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد تا همه ظرفیت های خود را در جهت توسعه و پیشرفت روابط با کشور دوست و برادر ترکمنستان به خدمت بگیرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با جلب توجه قربانقلی بردی محمداف به تشدید افراطی‌گری در منطقه، افزود: برای حفاظت از صلح و ثبات درمنطقه، لازم است دو کشور همکاری‌های خود را گسترش داده و از ظرفیت‌ها و امکانات یکدیگر در مبارزه با تروریسم بهره‌مند شوند.

واعظی توسعه روابط تجاری با ترکمنستان را دارای اهمیت زیاد ارزیابی کرد و تلطیف شرایط برای توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه حمل و نقل و ترانزیت به منظور توسعه همکاری‌های تجاری دو کشور و منطقه را ضروری دانست.

در این دیدار همچنین، قربانقلی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان، بر گسترش روابط همه جانبه از جمله روابط اقتصادی میان دو کشور ایران و ترکمنستان تاکید کرد.  

رئیس جمهور ترکمنستان با تاکید براینکه ایران همسایه‌ای بزرگ و قابل احترام برای ترکمنستان است، روابط دو کشور را دارای ریشه در ارتباطات فرهنگی، تاریخی و تمدنی دانست و از توسعه روابط سیاسی دو کشور ابراز خرسندی کرد.

محمد اف گفت: ترکمنستان از ابتدای استقلال خود همواره از حمایت‌های ایران برخوردار بوده و دو کشور در تمام اتفاقات منطقه‌ای کنار یکدیگر بوده‌اند و این موضوع بسیار قابل تامل است.

رئیس جمهور ترکمنستان در ادامه بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های دو کشور بویژه در حوزه اقتصادی، حمل و نقل و فرهنگی تاکید و تاکید کرد: ایران توانمندی‌های لازم را برای پاسخگویی به نیازمندی‌های اقتصادی و تجاری ترکمنستان دارد.

وی همچنین همکاری‌های اقتصادی دو کشور در حوزه دریاچه خزر را پر اهمیت دانست.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.