حماس در سیزدهمین سالروز خروج رژیم صهیونیستی از نوار غزه بر گزینه مقاومت و مبارزه مسلحانه تأکید کرد.

تأکید حماس بر گزینه مقاومت و مبارزه مسلحانه در مقابله با اشغالگران

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین،  ۱۳سال پیش در چنین روزی ۱۲ سپتامبر ۲۰۰۵ (۲۱ شهریور ۱۳۹۷) رژیم صهیونیستی به فرماندهی نخست‌وزیر اسبق این رژیم «آرییل شارون» به صورت کامل از نوار غزه عقب‌نشینی کرد و نظامیان و نُه هزار شهرک‌نشین  از غزه و شهرک‌های آن خارج شدند.

بر اساس گزارش شبکه «الاقصی»، طی انتفاضه دوم فلسطین یا همان «الاقصی» (۲۰۰۰-۲۰۰۵) مقاومت و در رأس آن گردان‌های‌ القسام» شاخه نظامی حماس ۶۸ عملیات مقاومتی انجام دادند که منجر به کشته شدن ۱۳۵ صهیونیست و مجروحیت دهها نفر دیگر شد.

حماس امروز (چهارشنبه) در بیانیه ای به مناسبت این روز اعلام کرد «معامله قرن» و تمامی تحرکات در راستای نابودی مسأله فلسطین را مردود می‌داند. عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از نوار غزه نقطه تحول بزرگی در توسعه رویکرد مقاومت و سلاح آن به شمار می‌رود.

بر اساس وب سایت رسمی حماس، این جنبش در ادامه بر نقش مهم راهپیمایی‌های بازگشت تأکید و بار دیگر اعلام کرد از فلسطینی‌های شرکت‌کننده در این تظاهرات با هدف تأکید بر حق بازگشت و شکست محاصره غزه حمایت می‌کند.

حماس بر پایبندی به گزینه مقاومت و مبارزه مسلحانه به عنوان گزینه راهبردی برای حمایت از ملت فلسطین نیز تأکید کرد.

این جنبش فلسطین ادامه داد مسیر مذاکره در مسأله فلسطین به سختی شکست خورده و تبدیل به فاجعه‌ای ملی و باری سنگین برای این مسأله تبدیل شده است.

حماس به شکست تمام توافق‌های سیاسی بویژه «اسلو» اشاره کرده و از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان خواست به هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی پایان دهد و از تعقیب مقاومت و بازداشت عناصر افراد وابسته به مقاومت دست بردارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.