البرز- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور از ارائه خدمات درمانی این بیمه به ۴۰ میلیون نفر در کشور در قالب ۵ صندوق خبرداد.

۴۰ میلیون نفر در کشور از ما خدمات می گیرند/سامانه ۱۶۶۶ پذیرای شکایات مردمی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، طاهر موهبتی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور بعداز ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه که در اداره کل بیمه سلامت استان البرز برگزار شد با اشاره به اینکه ۴۰ میلیون نفر درسطح کشور تحت پوشش این بیمه هستند گفت: این جمعیت در قالب ۵ صندوق خدمات دریافت می کنند

وی افزود: صندوق بیمه روستایی بیشترین سهم را ازجمعیت بیمه شده این سازمان با حدود ۲۲ میلیون بیمه شده به خود اختصاص داده است و بیمه سلامت همگانی هم پس از بیمه روستایی با پوشش ده میلیون نفری در جایگاه دوم قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور با اعلام اینکه ۸۵ درصد جمعیت  تحت پوشش بیمه سلامت کشور به شکل رایگان و بدون پرداخت وجه بیمه شده اند افزود: خدمات بیمه ای این سازمان برای پرداخت هزینه درمانی سرپایی حدود ۷۰ درصد و خدمات بستری حدود ۹۰درصد است.

وی اضافه کرد: هزینه بیماران خاص نیز سالیانه حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان است که برای جمعیتی در حدود ۶۰ هزار نفر صرف می شود.

موهبتی با اشاره به اینکه  میزان زمان بدهی های این سازمان از یک سال به حدود ۳ ماه کاهش یافته است گفت:بدهی به مراکز درمانی و داروخانه ها از بابت سال ۹۶ نداریم و در سال جاری نیز معوقات دوماهه اول به شکل کامل پرداخت شده است.

موهبتی تصریح کرد: اخیرا ۳ هزار میلیارد تومان تخصیص اسناد خزانه در کشور داشته ایم که از این مقدار حدود ۵۰ میلیارد تومان سهم استان البرز است و در حال رایزنی برای اختصاص ۱۷۵۰ میلیارد تومان دیگر هستیم.

مدیرعامل بیمه سلامت همگانی کشور با تاکید براینکه در کشور حدود ۸ میلیون نفر فاقد بیمه درمانی هستند گفت: تلاش می کنیم با اجرای برخی برنامه ها این افراد را نیز شناسایی وتحت پوشش قراردهیم.

این مسئول به فعال شدن سامانه ۱۶۶۶ از ماه گذشته به شکل آزمایشی برای دریافت نقطه نظرات و شکایات مردم از خدمات دهی مراکز تحت قرارداد بیمه سلامت خبرداد و گفت: روزانه به طور متوسط ۵۰۰ تماس با این مرکز گرفته می شود که بخشی از آنها مربوط به شکایات مردمی است و بخش ای تی سازمان با رصد گزارش ها و تحلیل آنها تلاش دارد مراکز درمانی و پزشکانی که خدمات مناسبی ارائه گر نیستند را از فهرست خود خارج کند.

وی با بیان اینکه سامانه نظارتی ۱۶۶۶ می تواند در ارتقا خدمات بیمه سلامت اثرگذار باشد گفت: رسانه های گروهی نیز این سامانه را پایش کنند و درصورت مشاهده اشکال وایراد آن را به ما منتقل کنند.

مدیرعامل بیمه سلامت کشور در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به اینکه افزایش خدمات پوششی در هر بیمه ای به شورای عالی بیمه مربوط است گفت: حرکت به سمت الکترونیکی کردن خدمات و ارتقا خدمات غیرحضوری وبرخط یکی از اهداف این سازمان است وبا جدیت دنبال می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز نیز در این نشست با بیان اینکه ماهیانه به طور متوسط ۴۰ هزار خدمت در دفاتر پیشخوان سطح استان به بیمه شدگان ارائه می شود گفت: این خدمات در قالب ۱۰ دفتر پیشخوان و ۳ اداره شهرستانی انجام می شود.

سعید جوانشیر افزود:در حال حاضر ۱۲۰۰ مرکز درمانی و پزشک در استان البرز طرف قرارداد بیمه سلامت هستند و ۱۲۲۵ بیمار خاص نیز از ما خدمات دریافت می کنند.

وی با اشاره به بهبود پرداخت معوقات مراکز طرف قرارداد گفت: به نسبت سال گذشته زمان پرداخت ها کاهش یافته و توانسته ایم از حجم بدهی ها بکاهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.