مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت:بخشی از این پروژه‌ها به صورت مشارکتی و مردمی انجام میشود که سهم مشارکت بخش مردمی به میزان ۲ میلیارد تومان برای استان در نظر گرفته شده که امیدواریم روند رو به رشدی داشته باشد.

تخصیص2 میلیارد تومان اعتبار سهم مشارکت بخش مردمی در پروژه های منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه،"نصرابادی" ظهر امروز در نشست برنامه ریزی اجرای طرح‌های مشارکتی آبخیزداری و آبخوانداری شهرستان بشرویه که در محل فرمانداری بشرویه برگزار شد با اشاره به تغییرات اقلیمی در سطح استان و کشور خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی که متاسفانه در سطح کشور و استان خراسان جنوبی ایجاد شده پدیده خشکسالی بر این استان حاکم شده که نیازمند توجه ویژه  می باشد.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی افزود :طرح های مطالعاتی آبخیزداری استان ابلاغ شده و خوشبختانه طرح‌های مطالعاتی برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری که به مقامات کشوری اعلام شده بود مورد توجه قرار گرفته و مجلس نیز از آن حمایت کرده است .

وی از تخصیص اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت:  اعتبارات صندوق توسعه ملی برای عمران و آبادانی روستاها به خدمت آمده که این اعتبارات ۱۰۰ درصد تخصیص داشته و نقدینگی آن آماده است که امیدواریم با کمک ادارات و نهادهای دولتی بتوانیم هرچه سریعتر  اقدام کنیم.

وی افزود: بخشی از این پروژه‌ها به صورت مشارکتی و مردمی انجام میشود که سهم مشارکت بخش مردمی به میزان ۲ میلیارد تومان برای استان در نظر گرفته شده که امیدواریم روند رو به رشدی داشته باشد.

 نصر آبادی با اعلام اینکه از این پس کلیه فعالیت‌هابه صورت بخش های مشارکتی خواهد بود بیان کرد: خوشبختانه راه برای مشارکت ادارات و نهادها و همچنین مردم باز است و در این راستا تفاهم نامه هایی هم با استاندار محترم و آستان قدس رضوی برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری منعقد شده که به زودی اجرایی می‌شود.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به طرح آبخیزداری بشرویه گفت: این طرح به عنوان الگوی طرح های آبخیزداری معرفی شده و  مهلت آن حداکثر تا پایان آبان ماه خواهد بود و مصمم هستیم که در اسرع وقت کارها را شروع کنیم و انتظار داریم ادارات و نهادها با کمک های فنی به موقع طرح را وارد فاز عملیاتی کنیم.

" علیرضا زمان زاده" فرماندار شهرستان بشرویه هم اجرای پروژه آبخیزداری و آبخوانداری را کار جهادی برشمرد و گفت :قطعاً با اجرای این پروژه‌ها بخشی از مشکلات  حل شده و حاصل آن پدیده ماندگاری روستاها  خواهد بود.

وی ضمن توصیه به تمام ادارات و نهادها برای کمک به طرح های آبخیزداری و محرومیت زدایی  بیان کرد: اداره و نهادهایی که به هر نحوی از پروژه آبخیزداری منتفع هستند لازم و ضروری است که با منابع طبیعی و آبخیزداری همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند و هر جا به ادوات فیزیکی و یا کمک‌های مشورتی نیاز بود همکاری نمایند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.