حفاری تونل قطار شهری از ایستگاه باب الجواد (ع) به سوی پایانه امام رضا (ع) آغاز شد.

آغاز حفاری تونل قطار شهری از ایستگاه باب الجواد (ع) به سوی پایانه امام رضا (ع)

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد در حاشیه آغاز ادامه حفاری تونل خطآغاز حفاری تونل قطار شهری از ایستگاه باب الجواد (ع) به سوی پایانه امام رضا (ع) سوم از ایستگاه باب الجواد (ع) به مقصد پایانه امام رضا (ع) گفت: برای این خط شورای شهر مشهد ۷ هزار میلیارد ریال اوارق مشارکت تصویب کرده و وزارت کشور نیز آن را تائید کرده است.

کیانوش کیامرز با بیان اینکه حدود ۲ ماه قبل دستگاه حفار در مسیر خط سوم وارد تونل ایستگاه باب الجواد (ع) شد، گفت: در ادامه حفاری این مسیر ۳ و نیم کیلومتری، دستگاه حفار از ایستگاه‌ های دانش، میدان بسیج و ۱۵ خرداد عبور خواهد کرد که پیش ‌بینی می‌ شود طی چهار ماه آینده حفاری تا میدان بسیج انجام شود و دستگاه حفار خرداد سال ۹۸ به پایانه امام رضا (ع) وارد شود.

 وی گفت: برای اجرای ۲۸ کیلومتر تونل خط سوم و ایستگاه های این خط تاکنون ۲ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

در مجموع چهار خط برای قطارشهری مشهد تعریف شده که خط یکم آن به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه بطور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به جا می شوند.

مسیر توسعه ۴ و نیم کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۹۴ به بهره برداری رسید.

عملیات حفاری ۱۴ و نیم کیلومتر خط دوم قطارشهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی، پانزدهم بهمن ۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۹۵ مرحله نخست این خط به طول ۸ کیلومتر مورد بهره برداری قرار گرفت.

عملیات حفاری خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول ۲۸ ونیم کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد از نیمه دوم فروردین سال ۹۵ آغاز شده است.

مطالعات احداث خط چهارم نیز به پایان رسیده و اجرای این خط به طول ۱۷ و نیم کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه برنامه ‌ریزی شده است.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.