چند روز بعد از آنکه خبری مبنی بر لغو فروش بمب‌های اسپانیایی به عربستان به دلیل جنگ یمن منتشر شد، یک رسانه اسپانیایی خبر داد به دلیل تهدید عربستان سعودی این قرارداد تسلیحاتی لغو نخواهد شد.

ال پریودیکو: اسپانیا فروش تسلیحات به عربستان را لغو نمی‌کند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، روزنامه اسپانیایی «ال پریودیکو» روز چهارشنبه (دیروز) به نقل از منابعی نوشت این کشور فروش ۴۰۰ بمب هدایت لیزری به عربستان را لغو نمی‌کند.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از «ال پریودیکو» نوشت، وزارت دفاع اسپانیا از اظهار نظر در این موضوع امتناع کرده است اما هفته پیش اعلام شده بود فروش بمب‌های هدایت‌لیزری اسپانیا به عربستان سعودی به دلیل موضوع یمن، لغو خواهد شد.

این روزنامه اسپانیایی همچنین نوشت، وزارت دفاع اسپانیا صبح چهارشنبه به پادشاهی سعودی گفته است که قرارداد انجام خواهد گرفت. به نوشته ال پریودیکو، عربستان سعودی تهدید کرده بود اگر اسپانیا فروش بمب را لغو کند، عربستان نیز قرارداد ۱.۸ میلیارد یوروی خود با اسپانیا برای خرید کشتی‌های جنگی را لغو خواهد کرد.

عفو بین‌الملل و دیگر گروه‌های حقوق بشری فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی کشورهای غربی به عربستان سعودی را که در جنگ یمن استفاده می‌شود، محکوم کرده است. سازمان ملل آمار تلفات جانی یمن را طی سال‌ ۲۰۱۵ تا کنون بیش از ده هزار نفر عنوان کرده و میلیون‌ها نفر در معرض قحطی هستند. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.