۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 619691

خبر حمله به یک روحانی مشهدی چند روز پیش در فضای رسانه‌ای دست به دست پیچید، در این میان اخبار و اطلاعات گوناگونی منتشر شد که هیچ کدام منبع رسمی نداشت.

جزئیات تازه‌ از ماجرای حمله به روحانی جوان درمشهد

به گزارش قدس آنلاین، در حالی که برخی منابع این حادثه را حمله به یک روحانی عنوان می‌کردند، برای اطلاع دقیق از ماجرا و پیگیری‌های قضایی انجام شده در این زمینه با معاون سیاسی و امنیتی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی تماس گرفتیم.
قاضی حسن حیدری در تشریح ماجرا به خبرنگار ما گفت: بنده از شب جمعه گذشته به محض اطلاع از واقعه به جد پیگیر ماجرا بوده و همچنان هم پیگیری‌های قضایی ما با قدرت و بدون وقفه ادامه دارد.
این مقام قضایی تصریح کرد: در این زمینه، هم دادستان محترم مشهد دستورات ویژه‌ای صادر کرده‌اند. حتی دادستان محترم ویژه روحانیت هم به موضوع ورود و دستوراتی را صادر کرده‌اند.
قاضی حیدری به نحوه مجروحیت این طلبه مشهدی هم اشاره کرد و دراین باره گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده که همچنان هم در حال بررسی است، درحالی که روحانی مذکور در اطراف کوچه باغ عنبر داخل خودرواش حضور داشت، فردی به او نزدیک می‌شود و عنوان می‌کند «سؤالی دارم» و در یک لحظه هم ضربه‌ای را به بدن وی وارد می‌کند و متواری می‌شود.
در این زمینه فرضیه‌هایی هم وجود دارد که ما برحسب وظیفه‌ای که در قبال تمامی شهروندان داریم موضوع را رسیدگی خواهیم کرد.
وی ادامه داد: به هر حال ایشان یک مُبلغ دین بوده و دغدغه دین را دارد. در کنار آن هم ایشان یک شهروند و صاحب سه فرزند است، وظیفه ما هم همان طور که گفته شد پیگیری سریع و قاطع ماجرا است.
معاون سیاسی و امنیتی دادستان مشهد در مورد شناسایی عامل حمله به روحانی مشهدی هم عنوان کرد: در این زمینه هنوز فردی دستگیر نشده است، اما دستورات ویژه‌ای در این زمینه صادر و در اختیار پلیس‌های تخصصی قرار گرفته است. 
در ادامه برای اطلاع از وضعیت جسمانی «محمد تولایی» با روابط عمومی بیمارستان قائم هم تماس گرفتیم که طوسی در این زمینه گفت: فرد مذکور دوشنبه شب گذشته با تشخیص آمبولی (انسداد شریان به وسیله یک جسم متحرک) از بیمارستان امدادی به بیمارستان قائم منتقل شد.
مدیر روابط عمومی بیمارستان قائم ادامه داد: دلیل انتقال هم نیاز به پزشک تخصصی قلب و ریه بوده است.در ادامه فرد حادثه دیده توسط دکتر علیزاده جراح قلب، مورد عمل جراحی قرار گرفت. 
وی افزود: پس از آن هم طبق روال عمل‌های جراحی بیمار به بخش‌آی سی یو منتقل شده است. وی ضمن تکذیب ماجرای مرگ مغزی طلبه مشهدی افزود: ایشان حال نامساعدی دارد و در این رابطه خانم دکتر مرادی که فوق تخصص ‌آی سی یو هستند به کادر درمانی وی اضافه شده‌اند و روند درمانی را به دقت دنبال می‌کنند. ما هم دعا می‌کنیم که ایشان بتواند بحران پیش آمده را پشت سر بگذارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.