گیلان: مادران گیلانی فرزندان خردسال خود را به روی دست گرفتند و آن ها ‌را نذر قیام آل محمد(ص) کردند.

علی اصغرهای دوران، لبیک گوی امام زمان(عج) شدند

به گزارش قدس آنلاین، همایش شیرخوارگان حسینی صبح امروز و همزمان با سراسر کشور و جهان و با حضور جمع کثیری از مادران گیلانی در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان در این مراسم ضمن بیان روایاتی پیرامون شیوه تربیتی فرزندان اظهار داشت: دین اسلام همواره تاکید فراوانی بر تربیت فرزندان صالح داشته است.

آیت‌الله رسول فلاحتی فلسفه خواندن اذان و اقامه در گوش کودکان را آشنا کردن آن‌ها با خداوند تبارک و تعالی دانست و تصریح کرد: کودکی که از ابتدا با خدا آشنا شود گمراه نمی‌شود.

امام جمعه رشت تربیت فرزند را بالاترین قدرتی دانست که خداوند متعال به مادران داده است و افزود: پدران و مادران اگر می‌خواهند فرزندانشان به آن‌ها احترام بگذارند خودشان نیز باید به والدینشان احترام بگذارند.

امروز مادران گیلانی فرزندان شیرخوارشان را به یاد شیرخوار امام حسین(ع) بر روی دست گرفتند تا بگویند اگر آن روز از شدت غربت سیدالشهدا(ع) طفل مظلوم خود را هم به میدان برد امروز علی‌اصغرهای دوران برای سربازی امام زمانشان آماده‌اند.

صدای لالایی مادران امروز تمام فضای مصلی رشت را فرا گرفت؛ امروز چشمان مادران گیلانی همچون عنوان سرزمینشان بارانی بود، مادرانی که امروز با حضرت رباب(س) هم‌ناله و هم‌درد بودند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.