خراسان جنوبی-امام جمعه موقت بشرویه در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت:باید هیات های مذهبی در راه اهداف قیام عاشورا که احیا امر به معروف و نهی از منکر است تلاش کنند.

هیات‌های مذهبی مروج امر به معروف و نهی از منکر باشند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین حجت الاسلام علی اکبر حدادیان در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بشرویه که در محل مصلی نماز مسجد جامع میدان برگزار شد با اشاره به اهداف قیام عاشورای حسینی خاطر نشان کرد:هدف از قیام امام حسین احیا فرضیه امر به معروف و نهی از منکر بود که وظیفه داریم با پیروی از مکتب سرخ حسینی در راه این هدف بزرگ بکوشیم.

امام جمعه موقت بشرویه تصریح کرد: مساله امر به معروف و نهی از منکردر منابع فقهی بالاتر از یک فریضه الهی معرعی شده و خداوند هم امت حضرت محمد را بهترین امت ها معرفی کرده که دلیل برتری ان توجه به همین فریضه است.

وی با تاکید بر ترویج امربه معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: این فریضه الهی همان پاسداری از دین الهی می باشد و بی شک ارزش جهادگران در راه خداوند بسیا است.

حدادیان افزود:اگر امربه معروف و نهی از منکر عملیاتی شود بستر گناه و معصیت و اسیب های اجتماعی برچیده میشود و امنیت و ارامش نهادینه میشود.

امام جمعه موقت بشرویه با اشاره به اینکه باید هیت ها مبلغ امربه معروف باشند بیان کرد:اگر در مراسمات عزاداری و سینه زنی و روضه خوانی اثری از امربه معروف و نهی از منکر نباشد در پیشگاه خداوند اجر کاملی ندارد.

حدادیان تصریح کرد:آقا اباعبدالله الحسین با ظلم و ستم مبارزه کرد حال اگر مساله عاشورا در زمان حال اتفاق میافتاد شمر ظالم زمان غیر اسراییل و رژیم های کودک کشی کسی دیگر نبود و باید تلاش کنیم با پیروی از مکتب عاشورای حسینی در ردیف امران به معروف و ناهیان از منکر باشیم.

وی با اشاره به اینکه اقا امام حسین در حادثه عاشورا از تمام هستی خود گذشت بیان کرد:در جریان کربلا افا اباعبدالله الحسین از تمام ظرفیت اهل بیت خود استفاده کرد و انان را برای احیا فرائض دین رسول الله به معرکه برد.

وی افزود:حفظ مکتب عاشورای حسینی یک وظیفه است و باید تلاش کنیم تا فرهنگ عاشورایی که درس شهادت طلبی ،ایثار و گذشت میدهد نهادینه شود.

وی در ادامه با اشاره به تحرکات دشمنان اسلام برای ایجاد اختلاف بین شیعیان بیان کرد:در روزهای اخیر سران رژیم متجاوز امریکایی و ال سعود قصد اختلاف بین دو ملت ایران و عراق را دارند و قطعا بصیرت هوشیاری و شناخت نقشه دشمنان توسط مسلمانان توطئه‌های آنان را خنثی میکند.

حدادیان افزود:انتظار میرود تا دولت عراق مسببین حادثه در کنسولگری ایران در بصره را شناسایی و مجازات کندو نگذارد اختلافات ریشه بگستراند.

امام جمعه موقت بشرویه افزود: رژیم کودک کش صهیونیست و متجاوز امریکا همواره قصد داشته اند با دخالت های خود در کشورهای مسلمان ازادی و استقلال و دیانت انان را از بین ببرند و به اسم دفاع ز حقوق بشر جنایات هولناکی را مرتکب میشوند.

وی با تاکید بر شناخت دشمنان اسلام گفت:معاندین مکتب احیاگر اسلام ناب محمدی تمام هدف خود را بر روی نابودی اسلام با اهرم اسلام هراسی متمرکز کرده اند و باید بابصیر تر از گذشته اجازه فتنه انگیزی را ندهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.