ساخت خانه تکواندو در خراسان رضوی به وعده بزرگ مدیران این رشته ورزشی در استان تبدیل شده و در کنار آن، مطالبات مالی هیاتهای شهرستانی و توقعات خانواده تکواندوکاران بر دوش مسئولان هیات استان سنگینی می کند.

خانه تکواندو وعده عمل نشده در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین ، 32 هزار تکواندوکار در خراسان رضوی فعالیت دارند که فعالیت دست کم 15 هزار نفر آنان مداوم و رسمی است.

حضور گسترده نونهالان و نوجوانان خراسان رضوی در این رشته حائز اهمیت است طوریکه بخش عمده ای از تمرکز و فعالیت مربیان و دست اندرکاران این رشته ورزشی بر روی سنین پایه قرار گرفته و هرسال بویژه ایام تابستان خانواده ها رغبت فراوان برای حضور فرزندان خود در کلاسای آموزشی این رشته رزمی دارند.

*مسائل مالی مشکل عمده هیاتهای شهرستانی
رئیس هیات تکواندو مشهد به خبرنگار ایرنا گفت: مشکل عمده این رشته در شهرستانها نبود حمایت مالی و نداشتن مکان مناسب است که با پیگیری های به عمل آمده توانسته ایم اتاقی از هیات پرورش اندام در مجموعه تختی بگیریم.
فرید بیابانی با اشاره به فعالیت حدود 70 باشگاه تکواندو در مشهد افزود: تمرکز هیات استانی بر روی ساخت خانه تکواندو است و زمانی که
مطالبات مالی خود را طلب می کنیم به ساخت خانه تکواندو اشاره می کنند، خانه ای که هنوز معلوم نیست کجا ساخته خواهد شد و در چه مرحله ای است.

* یک میلیارد ریال از هیات استان طلبکاریم
رئیس هیات تکواندو مشهد اظهار داشت: بر اساس بخشنامه های فدراسیون سهمی از مبالغی که در قالب فروش احکام از هنرجویان دریافت می شود به هیاتهای شهرستانی تعلق می گیرد که معتقدیم این رقم که طی چند سال گذشته به هیات مشهد پرداخت نشده حدود یک میلیارد ریال است.
وی گفت: خانه تکواندو فعلی را که محل کوچکی است به ما اجاره نمی دهند که اگر این امر محقق شود هم درآمد زایی داریم و ‌هم می توانیم مسابقات خود را در این سالن برگزار کنیم.
وی افزود: این سالن اینک صبح ها در اختیار هیات استان است و عصرها نیز اجاره داده می شود.

* تکواندو استان در بخش قهرمانی ناکام مانده است
بیابانی اظهار داشت: هدف از ساختن خانه تکواندو رسیدن به مقام های قهرمانی است اما با صرف همه هزینه ها در خانه تکواندو از تربیت ورزشکاران این رشته در استان غافل شده اند.
وی گفت: پس از ساخت خانه تکواندو نمی توان طی 6 ماه ورزشکار در رده قهرمانی تربیت کرد و نباید وقفه چند ساله برای تربیت ورزشکاران در رده های جوانان و بزرگسالان ایجاد شود.
وی افزود: هیات استان عملکرد هدفمند ندارد لذا در بخش قهرمانی نتوانسته ایم به موفقیت دست یابیم و قهرمان ملی در این رشته داشته باشیم ‌به ‌همین ‌خاطر بودجه قابل توجهی نیز به ما تعلق نمی گیرد این در حالی است که رشته هایی مانند دوچرخه سواری و ‌جودو با برخی تک ستاره ها بودجه خوبی جذب می کنند.

* امکانات مناسبی برای ورزشکاران و خانواده آنان فراهم نمی شود
یکی از والدینی که فرزندان خود را در آزمونها و مسابقات متعدد تکواندو استان ثبت نام کرده است نیز به خبرنگار ایرنا گفت: مکان و امکانات خوبی برای برگزاری مسابقات و وزن کشی پیش از آن برای هنرجویان این رشته وجود ندارد.
محسن تکلو افزود: نیمه های مرداد فرزند خردسال خود را برای شرکت در مسابقات لیگ ثبت نام کرده و مبلغ 2 میلیون و 500 هزار ریال پرداخت کردم اما نیم ساعت پس از رساندن فرزندم به مکان مسابقات تماس گرفته و از لغو این رقابتها خبر دادند و هنوز مبلغ مورد نظر را که از حدود 15 نفر دریافت شده است عودت نداده اند.
وی اظهار داشت: وقتی به مکان برگزاری این دوره بازگشتم مسئولان برگزاری مسابقات کودک خردسال من را در خیابان رها کرده بودند که با شکایت اینجانب به حراست اداره کل ورزش و جوانان انجامید و در نهایت مسئولان حراست نیز گفتند ای کاش از آنچه رخ داده بود عکس تهیه می کردید.
وی به سن حساس نونهالان هنرآموز تکواندو اشاره کرد و گفت: در وزن کشی مسابقات تکواندو خردسالان استان نیز که در خانه فعلی تکواندو برگزار می شود به خانواده ها اجازه ورود به محل برگزاری را ندادند که این امر موجب ناراحتی و بروز برخی مشکلات برای خردسالان و والدین آنان شده است.

* مکلف به تامین مکان والدین تکواندوکار نیستیم
دبیر هیات تکواندو خراسان رضوی نیز در پاسخ به اظهارات مطرح شده گفت: در هیچ جای کشور مکانی برای استقرار والدین نونهالانی که برای مسابقات و وزن کشی تکواندو شرکت می کنند وجود ندارد.
محمد درحی افزود: برای برگزاری مسابقات نیز سالن شهید مصطفی خمینی اجاره می شود که نامناسب بودن مکان برگزاری مسابقات را رد می کنیم.

* هیات تکواندو مشهد طی 2 سال گذشته فعالیت نداشته است
رئیس هیات تکواندو خراسان رضوی نیز گفت: عمده مطالبات مالی این هیات مربوط به مشهد است.
حسین حسین زاده افزود: هیات شهرستان مشهد حدود هشت ماه است که فعالیت دارد و 2 سال قبل از آن که مدیریت هیات مشهد با فرد دیگری بود به دلیل برخی اختلافات، ارتباطی بین هیات استانی و هیات مشهد وجود نداشت.
وی اظهار داشت: وقتی بار فعالیت های هیات مشهد بر دوش هیات استان است، پرداخت به این هیات معنایی ندارد.

* بهبود رتبه تکواندو خراسان رضوی نشان دهنده موفقیت هیات استان است
حسین زاده گفت: این هیات در استان هر هفته چهار برنامه شامل مسابقه، آزمون و دیدارهای انتخابی با حضور حدود 150 نفر برگزار می کند که عمده این فعالیتها در مشهد است و این سطح از فعالیتها در میان سایر استانها کم نظیر می باشد.
وی افزود: پارسال به عنوان پنجمین هیات فعال استان انتخاب شدیم و این در حالی بود که سال قبل از آن رتبه 11 داشته و طی سالهای قبل تر نیز در انتهای این رده بندی قرار داشتیم و این موفقیت ها دلیلی بر رد نظریه ضعف مدیریت ، مسائل فنی و ناهماهنگی در هیات استان است.
وی اظهار داشت: هم اکنون تکواندو استان در سه رشته پومسه ، هان مادانگ و کیوریدی و در پنج رده سنی و 2 جنسیت فعال است ، یعنی سالانه باید 30 تیم به مسابقات اعزام کنیم و البته با برنامه ریزی های صورت گرفته بیش از این تعداد اعزام خواهد شد.
حسین زاده گفت: اعزام این تعداد تیم هزینه بسیار دارد لذا هیات استان نیازمند هزینه در این بخش است.
وی افزود: روش من صرفه جویی و صرف بودجه در بخشهای مورد نیاز و دارای اولویت است و برخی اظهارات در زمینه مسائل مالی به دلیل نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست هیات تکواندو استان مطرح می شود.
وی اظهار داشت: طی سه سال گذشته تیم پومسه استان از رده 29 به رتبه هفتم رسیده و امسال نیز مقام سوم را کسب خواهیم کرد.
رئیس هیات تکواندو خراسان رضوی گفت: همجنین در این دوره مدیریت توانستیم نخستین مدالهای آسیایی در رده های پایه را کسب کنیم و اینها همه در حالی بود که پیش از این تیم استان در مسابقات کشوری به زنگ تفریح معروف شده بود.

* مشهد میزبان برگزاری نخستین آزمون دان پنج و 6 خارج از تهران
حسین زاده به حضور 200 داور بین المللی در استان اشاره کرد و افزود: 2 داور از این استان به مسابقات آسیایی اعزام شدند که نشان دهنده جایگاه شایسته استان در این بخش است و در سال جاری نیز برای نخستین بار در کشور آزمونهای دان پنج و 6 در خارج از تهران و در مشهد برگزار می شود.

*هنوز زمینی برای خانه تکواندو نگرفته ایم
وی با پذیرش انتقادات در برگزاری برخی مسابقات اظهار داشت: عمده مشکل ما نداشتن مکان اختصاصی برای فعالیتهای تکواندو استان و برگزاری مسابقات و دیگر امور جاری است.
حسین زاده گفت: هنوز زمینی را که از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان برای ساخت خانه تکواندو به ما وعده داده شده بود، دریافت نکرده ایم اما به محض دریافت آن به سرعت با جلب بودجه و مشارکتهای مختلف کار ساخت را آغاز خواهیم کرد.
یکی از مسئولان حراست اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز که خواست نامش عنوان نشود گفت: در خصوص شکایات مطرح شده بیشتر از وظائف خود عمل کرده و پاسخگو بوده ایم و بررسی و جمع بندی خود از این شکایات را نیز به مدیران مربوطه منعکس کرده ایم.

*رئیس هیات استان نیازمند تعامل بیشتر با تکواندوکاران
معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز گفت: رئیس هیات تکواندو استان باید تعامل بیشتر با مربیان ، ورزشکاران و والدین تکواندوکاران استان برقرار کند و مسائل و مشکلات مطرح شده را برطرف نماید.
امیر زارعی افزود: تکواندوکاران استان خانواده بزرگی هستند و راضی نگه داشتن همه اعضا این خانواده دشوار است اما تعالی این ورزش در استان خرد جمعی و همکاری همه فعالان در این رشته را می طلبد.

* لزوم انطباق پرداخت مطالبات هیاتهای شهرستانی با آئین نامه های فدراسیون
وی همچنین اظهار داشت: پرداخت مطالبات هیاتها بویژه مشهد باید مطابق آئین نامه های فدراسیون انجام شود و فعال نبودن هیات دلیلی برای نپرداختن مطالبات قانونی آن نیست و از سوی دیگر هیات استان باید به دلیل کم کاری هیات شهرستانی پاسخگو باشد.
زارعی گفت: سهم هیات استان و هیاتهای شهرستانی باید مطابق حجم فعالیتشان در صدور احکام تکواندو و سهمی که فدراسیون تکواندو برای هر یک در نظر گرفته شده پرداخت شود و هرگونه رفتاری که خارج از آئین نامه های فدراسیون باشد مورد قبول اداره کل ورزش و جوانان نیست.
براساس اعلام هیات تکواندو خرسان رضوی 156 باشگاه در سایت فدراسیون تکواندو به ثبت رسیده که 154 باشگاه آن متعلق به مشهد است.
از نظر آمار نیز این هیات یکی از بزرگترین هیاتهای ورزشی استان و جزء 10 هیات برتر تکواندو کشور می باشد.

منبع : ایرنا

انتهای پیام /*

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.