رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد گفت: اولین مجموعه محصولات تولید شده گوگردی با ارزش افزوده و کاربرد بسیار بالا در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، شعار ما می توانیم را محقق ساخت.

دانشگاه آزاد مشهد شعار ما می توانیم را با تولید محصولات دانش بنیان محقق کرد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مهدی ملک نژاد در هشتادمین جلسه اقتصاد مقاومتی استان که با حضور استاندار، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و سایر اعضای شورای اداری استان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، افزود : دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با تغییردر تفکر و حمایت مسئولین استان و همچنین همت و تلاش متخصصین و دانشمندان دانشگاه توانست اولین مجموعه محصولات تولیدشده گوگرد با ارزش افزوده بالا و کاربرد بسیار تولید کند و به معنای واقعی کلمه شعار ما می توانیم را تحقق بخشد.

وی گفت: دانشگاه دارای توان و ظرفیت های علمی بسیار بالایی است که می تواند با دانش روز و مواد اولیه داخل کشور محصولاتی با ارزش افزوده بالا تولید  کرده و به اقتصاد کشور کمک نماید.
دکتر ملک نژاد با بیان اینکه گوگرد محصولی استراتژیک در استان است و پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس نیز یکی از بزرگترین تولید کنندگان گوگرد کشور محسوب می شود؛ گفت: در همین خصوص تیم تحقیقاتی اولیه با توجه به پتانسیل های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی از بین فرهیختگان و دانشمندان واحد های دانشگاهی از مشهد، قوچان، نیشابور، سبزوار و تربت حیدریه شکل گرفت و کارگروه های مختلف سازماندهی شدند.
وی تصریح کرد: بر همین اساس طرح تاسیس پژوهشکده گوگردی مطرح و نهایتا با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان و پالایشگاه شهید هاشمی نژاد این پژوهشکده  افتتاح و راه اندازی شد.
دکتر ملک نژاد برحمایت از فعالیت تمامی پژوهشگران، متخصصان و فرهیختگان در این پژوهشکده از هر سازمان، دانشگاه و نهادی تاکید کرد وگفت: با توجه به موارد استفاده زیادی که این محصولات در پزشکی، کشاورزی، لوازم بهداشتی و آرایشی دارد، می تواند منجر به اشتغال و ایجاد ارزش افزوده قابل توجه این محصول در استان شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد، خراسان رضوی را به عنوان بزرگترین هاب گوگردی منطقه معرفی کرد و افزود: وجود منطقه اقتصادی سرخس، مسیر حمل ونقل ریلی  و دسترسی به بازار جهانی و از همه مهمتر دانشگاههای معتبر دراین استان همه از مواردی است که می طلبد ویژه در این زمینه فعالیت کرد.
وی ضمن استقبال از کمک و مساعدت و حمایت های تسهیلاتی در راستای این طرح ها، آمادگی خود را جهت انجام فعالیتهای بیشتر در این زمینه اعلام کرد.

لازم به ذکر است در هشتادمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی که با حضور استاندار خراسان رضوی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد و جمعی از اعضای شورای اداری استان در سالن اجتماعات سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، از 4 محصول  دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بر پایه گوگرد رونمایی شد.
این 4 محصول شامل کامپوزیت ارگانیک با کاربرد در ذخیره انرژی، کامپوزیت ارگانیک با کاربرد تولید نانو ذرات، کامپوزیت ارگانیک با کاربرد در محیط زیست، کامپوزیت پلیمیری با کاربرد در محیط زیست است.
پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.